Efektywna obsługa klienta w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Efekty i cele:
- Dowiesz się, jak zarządzać swoimi emocjami i zadbać o pozytywne nastawienie w kontakcie z "trudnym klientem",
- Zmienisz swoje nastawienie i sposób reagowania na emocje klienta,
- Rozwiniesz w sobie empatię i nauczysz się reagować w empatyczny sposób na niezadowolenie klienta,
- Zaopiekujesz się obiekcjami klienta, dopasowując swoją komunikację do charakteru jego reakcji,
- zachowasz się profesjonalnie i zadbasz o pozytywny wizerunek firmy, gdy zaskoczy Cię trudny klient lub inna niekomfortowa sytuacja
- Asertywnie zareagujesz na przekraczanie przez klienta Twoich granic.
Metody wykorzystywane w szkoleniu:
Na szkoleniu wykorzystywane będą metody warsztatowe, gry symulacyjne, konwersatorium i mini pigułki wiedzy.
Program:
- Rola emocji i nastawienia w kontakcie z Klientem:
- rola własnego nastawienia do innych – budowanie pozytywnego nastawienia,
- samoświadomość a kontakt z Klientem,
- zmiana myślenia o sobie i innych kluczem do sukcesu,
- przekonanie i stereotypy,
- własne ograniczenia i możliwości,
- zamiana hamujących nawyków.
- Komunikacja w obsłudze Klienta:
- bariery komunikacji – dlaczego ludzie mają trudności w porozumiewaniu się, analiza ograniczeń i możliwości SWOT,
- test „mój styl komunikacji”- analiza własnego stylu komunikacyjnego,
- techniki skutecznej komunikacji i ich wpływ na obsługę klienta,
- „sztuka zadawania pytań” – od ogółu do szczegółu. technika lejka – zadawanie pytań, zmierzających do celu, czyli uzyskania oczekiwanej odpowiedzi. pytanie otwarte, zamknięte, sugerujące, hipotetyczne,
- rozpoznawanie ukrytych potrzeb klienta, metoda nurkowania, identyfikacja typu, dążeń i sytuacji klienta,
- Komunikacja- jak wzmacniać przekaz:
- jak nawiązać dialog z osoba postrzegającą świat w odmienny sposób niż ja? Dopasowanie własnego modelu do modelów świata innych,
- siła komunikacji niewerbalnej – dlaczego zwracamy szczególną uwagę na to jak się zachowujemy oraz jak odbierają nas inni. Jak stworzyć spójny wizerunek podczas przekazu by poziom werbalny i niewerbalny był identyczny?
- techniki budowania wiarygodności przekazu : ton głosu, gesty, słowa,
- dopasowanie się do rozmówcy, czyli odzwierciedlanie swoim zachowaniem zachowania partnera w rozmowie. Neurony lustrzane.
- Narzędzia komunikacji podczas obiekcji Klienta. Komunikacja w sytuacji konfliktowej:
- zdania, zwroty doceniające i dowartościowujące Klienta,
- argumentacja i przekonywanie do swoich racji. Rola argumentów, faktów, konkretnych informacji w procesie reklamacji,
- język korzyści,
- techniki przekonywania: zmiana perspektywy, metoda FBI,
- intonacja głosem,
- techniki lingwistyczne – słowa, które uspokajają,
- słowa, które wyzwalają gniew klienta.
- Wywieranie wpływu i manipulacje ze strony Klientów – rozpoznawanie i przeciwdziałanie. Elementy języka perswazji:
- istota manipulacji i perswazji,
- model przetwarzania informacji i elementy filtrujące informację,
- technika „dostrajania” i „prowadzenia”. Moc i magia słowa,
- techniki wywierania wpływu – reguły i techniki wywierania wpływu.
- Asertywność, czyli umiejętność bronienia swoich praw w kontakcie z Klientami:
- asertywność i jej definicje,
- perswazja i asertywność w odpowiadaniu na niezadowolenie klientów,
- zachowania agresywne i uległe – diagnoza własnego poziomu asertywności,
- rola empatii,
- techniki pracy z trudnym klientem wykorzystujące asertywność,
- komunikat Ja,
- wyrażanie osobistych opinii i przekonań,
- umiejętność odmawiania w sposób konstruktywny,
- reagowanie na emocje,
- model reagowania na emocje niezadowolonego i agresywnego klienta,
- rozwijanie umiejętności radzenia sobie z krytyką klientów,
- stawianie granic „trudnemu” klientowi.
- Sposoby radzenia sobie z sytuacjami stresowymi w kontakcie bezpośrednim/telefonicznym z Klientem:
- stres a kontakt z klientami – czyli jak przekształcić trudne sytuacje w pozytywne relacje na przyszłość,
- emocje – jak sobie z nimi radzić i jak wykorzystywać.
Wykładowca: Berenika Joanna Gocłowska - socjolog, doradca zawodowy i psychospołeczny, trener biznesu i szkoleniowiec. | |
Termin: 17.05.2024 r. w godz. 10.00 - 15.00 | |
Miejsce: Hotel Radisson BLU, Szczecin, Plac Rodła 10, I piętro, sala Sienkiewicz.
| |
Cena: Cena za udział w szkoleniu on-line to 390 zł od osoby Cena za udział w szkoleniu stacjonarnie to 460 zł od osoby
Cena obejmuje:
|
Warunki uczestnictwa:
- przesłanie karty zgłoszenia do 10.05.2024 r. do firmy FORTIS (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., faksem 91 434-24-92 lub online);
- wniesienie opłaty za udział w szkoleniu w terminie do 10.05.2024 r. na konto:
FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny
nr r-ku: 71 1140 2004 0000 3802 8440 2402 (mBank S.A.)
Uwaga: Zmiana numeru konta !
- Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
- FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora
pobierz kartę zgłoszenia prześlij zgłoszenie elektronicznie