Najnowsze strategie zarządzania własnym kapitałem ludzkim stosowane przez kadry kierownicze
Program:
I. PLANOWANIE ŚCIEŻEK KARIERY
- Budowanie ścieżek kariery w strategii personalnej firmy
- Teoria a praktyka rozwoju kadr pracowniczych
- Ekonomiczne, technologiczne i motywacyjne aspekty przywiązania pracowników do firmy
- Perspektywy rynku pracy i rozwoju kadr pracowniczych
- Zarządzania kadrami – kultura organizacyjna czy manipulacja
- Wartości w firmach
- Dobór pracowników pod kątem posiadanych i oczekiwanych walorów (kwalifikacje, potencjał rozwojowy, motywacja)
- Style kierowania
- Komunikacja w firmie
- Czynniki sprzyjające identyfikacji z firmą i z jej misją
- Etapy tworzenia programu rozwoju pracownika
- Plan podnoszenie kwalifikacji
- Program rozwijania doświadczeń i kompetencji zawodowych
- Czynniki decydujące o planowaniu kariery
- Oczekiwania i preferencje zawodowe pracowników
- Potencjał rozwojowy pracowników
- Zdolność firmy do rozwijania kompetencji kwalifikacji
- System szkolenia i awansowania pracownika w firmie
- Diagnozowanie predyspozycji i potencjału rozwojowego pracowników
- Diagnozowanie potrzeb i preferencji (potrzeby, wartości, zainteresowania zawodowe, identyfikacja z firmą)
- Pomiar kwalifikacji zawodowych i sprawności nabywania nowej wiedzy i umiejętności
- Predyspozycje osobowościowe, uzdolnienia kierunkowe
- Analiza sytuacji pracownika w firmie (oceny bieżące i okresowe, efektywność szkoleń, relacje interpersonalne)
- Ścieżki kariery zawodowej – między oczekiwaniami a realiami
- Obszar działalności firmy i jej perspektywy
- Kultura organizacyjna
- Kierunki rozwoju i awansu
- awans pionowy
- awans poziomy
- specjalizacja
- program lojalnościowy
- warianty rozwoju
- perspektywa czasowa
II. COACHING
- Wstęp
- Definicje i rodzaje coachingu
- Różnice i podobieństwa
- uczenie
- trening
- terapia
- mentoring
- consulting
- coaching
- Coaching w praktyce - założenia
- Rola coacha i jego warunki osobiste
- Mechanizmy psychologiczne w coachingu
- Postawy i osądy społeczne obecne w sytuacji pracy
- Istota działania w sytuacjach społecznych i jego kontrola
- Indywidualizm a działania grupowe
- role w grupach
- przywództwo
- Konflikty w grupie i ich rola w praktyce coachingu
- Cele i opór w organizacji
- Zmiana na poziomie jednostek i grup
- Cele wspólne i osobiste
- Wprowadzanie zmian
- Opór, jego źródła i siła
- Przełamywanie oporów
- Coach - pracownik - gra osobowości
- Czy każdy może być coachem?
- Typy osobowości i ich implikacje dla relacji coach - pracownik
- Praktyczne umiejętności rozpoznawania osobowości w sytuacji pracy
- sztuka słuchania
- inteligencja emocjonalna
- Podświadomość i jej rola w rozumieniu i radzenie sobie z problemami w sytuacji coachingu
- Rozpoznawania i rozumienia ukrytych podstaw reakcji, zachowań i stylu działania
- Coach – pracownik – interakcje
- Metody budowania wzajemnych relacji
- Wybór strategii
- Konstruowanie programu zmian
- Aktywność coacha we wprowadzaniu zmian
- Utrwalaniem zmiany
- Obserwacja uczestnicząca jako forma coachingu
- Interakcje w rzeczywistych sytuacjach zawodowych
- Poznawanie sposobów działania i radzenia sobie z problemami
- Obserwacja relacjach z podwładnymi, przełożonymi, współpracownikami i zespołem
- Udzielanie informacji zwrotnych
- Coaching – droga do budowania kultury organizacyjnej
- Wprowadzanie coachingu
- Coaching w pracy menedżera
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej, zamierzającej pełnić rolę coacha i wprowadzać caoching do swojej organizacji,
nabyć umiejętności w zakresie zasad budowania ścieżek kariery pracowników i wykorzystywania narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi
w celu ich rozwoju osobistego skojarzonego z rozwojem firm, w których pracują.
Wykładowca: Grzegorz Burszewski - psycholog, wieloletni trener z doświadczeniami doradczymi i szkoleniami w zakresie psychologicznych aspektów organizacji wykorzystania zasobów ludzkich (negocjacje, komunikacja interpersonalna, sprzedaż i obsługa klientów).
Termin: 28-29-30 listopada 2011 r.
Czas trwania: 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin lekcyjnych), w godz. od 800 do 1600
Miejsce: Międzyzdroje
Wkład prywatny zostanie wniesiony w postaci wynagrodzeń. Poniżej podajemy wielkości wkładu prywatnego z tytułu uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu z podziałem na wielkość przedsiębiorstwa:
MMP i MP = 212,47 zł (70,82 zł / dzień)
ŚP = 364,24 zł (121,41 zł / dzień)
DP = 566,59 zł (188,86 zł / dzień)
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego