Program:

I. PLANOWANIE ŚCIEŻEK KARIERY

  1. Budowanie ścieżek kariery w strategii personalnej firmy
    1. Teoria a praktyka rozwoju kadr pracowniczych
    2. Ekonomiczne, technologiczne i motywacyjne aspekty przywiązania pracowników do firmy
    3. Perspektywy rynku pracy i rozwoju kadr pracowniczych
  2. Zarządzania kadrami – kultura organizacyjna czy manipulacja
    1. Wartości w firmach
    2. Dobór pracowników pod kątem posiadanych i oczekiwanych walorów (kwalifikacje, potencjał rozwojowy, motywacja)
    3. Style kierowania
    4. Komunikacja w firmie
    5. Czynniki sprzyjające identyfikacji z firmą i z jej misją
  3. Etapy tworzenia programu rozwoju pracownika
    1. Plan podnoszenie kwalifikacji
    2. Program rozwijania doświadczeń i kompetencji zawodowych
  4. Czynniki decydujące o planowaniu kariery
    1. Oczekiwania i preferencje zawodowe pracowników
    2. Potencjał rozwojowy pracowników
    3. Zdolność firmy do rozwijania kompetencji kwalifikacji
    4. System szkolenia i awansowania pracownika w firmie
  5. Diagnozowanie predyspozycji i potencjału rozwojowego pracowników
    1. Diagnozowanie potrzeb i preferencji (potrzeby, wartości, zainteresowania zawodowe, identyfikacja z firmą)
    2. Pomiar kwalifikacji zawodowych i sprawności nabywania nowej wiedzy i umiejętności
    3. Predyspozycje osobowościowe, uzdolnienia kierunkowe
    4. Analiza sytuacji pracownika w firmie (oceny bieżące i okresowe, efektywność szkoleń, relacje interpersonalne)
  6. Ścieżki kariery zawodowej – między oczekiwaniami a realiami
    1. Obszar działalności firmy i jej perspektywy
    2. Kultura organizacyjna
    3. Kierunki rozwoju i awansu
      1. awans pionowy
      2. awans poziomy
      3. specjalizacja
      4. program lojalnościowy
      5. warianty rozwoju
      6. perspektywa czasowa

II. COACHING

  1. Wstęp
    1. Definicje i rodzaje coachingu
    2. Różnice i podobieństwa
      1. uczenie
      2. trening
      3. terapia
      4. mentoring
      5. consulting
      6. coaching
    3. Coaching w praktyce - założenia
    4. Rola coacha i jego warunki osobiste
  2. Mechanizmy psychologiczne w coachingu
    1. Postawy i osądy społeczne obecne w sytuacji pracy
    2. Istota działania w sytuacjach społecznych i jego kontrola
    3. Indywidualizm a działania grupowe
      1. role w grupach
      2. przywództwo
    4. Konflikty w grupie i ich rola w praktyce coachingu
  3. Cele i opór w organizacji
    1. Zmiana na poziomie jednostek i grup
    2. Cele wspólne i osobiste
    3. Wprowadzanie zmian
    4. Opór, jego źródła i siła
    5. Przełamywanie oporów
  4. Coach - pracownik - gra osobowości
    1. Czy każdy może być coachem?
    2. Typy osobowości i ich implikacje dla relacji coach - pracownik
    3. Praktyczne umiejętności rozpoznawania osobowości w sytuacji pracy
      1. sztuka słuchania
      2. inteligencja emocjonalna
    4. Podświadomość i jej rola w rozumieniu i radzenie sobie z problemami w sytuacji coachingu
    5. Rozpoznawania i rozumienia ukrytych podstaw reakcji, zachowań i stylu działania
  5. Coach – pracownik – interakcje
    1. Metody budowania wzajemnych relacji
    2. Wybór strategii
    3. Konstruowanie programu zmian
    4. Aktywność coacha we wprowadzaniu zmian
    5. Utrwalaniem zmiany
  6. Obserwacja uczestnicząca jako forma coachingu
    1. Interakcje w rzeczywistych sytuacjach zawodowych
    2. Poznawanie sposobów działania i radzenia sobie z problemami
    3. Obserwacja relacjach z podwładnymi, przełożonymi, współpracownikami i zespołem
    4. Udzielanie informacji zwrotnych
  7. Coaching – droga do budowania kultury organizacyjnej
    1. Wprowadzanie coachingu
    2. Coaching w pracy menedżera

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej, zamierzającej pełnić rolę coacha i wprowadzać caoching do swojej organizacji,
nabyć umiejętności w zakresie zasad budowania ścieżek kariery pracowników i wykorzystywania narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi
w celu ich rozwoju osobistego skojarzonego z rozwojem firm, w których pracują.

Wykładowca: Grzegorz Burszewski - psycholog, wieloletni trener z doświadczeniami doradczymi i szkoleniami w zakresie psychologicznych aspektów organizacji wykorzystania zasobów ludzkich (negocjacje, komunikacja interpersonalna, sprzedaż i obsługa klientów).

Termin: 28-29-30 listopada 2011 r.

Czas trwania: 24 godziny lekcyjne (3 dni po 8 godzin lekcyjnych), w godz. od 800 do 1600

Miejsce: Międzyzdroje

Wkład prywatny zostanie wniesiony w postaci wynagrodzeń. Poniżej podajemy wielkości wkładu prywatnego z tytułu uczestnictwa jednej osoby w szkoleniu z podziałem na wielkość przedsiębiorstwa:
MMP i MP = 212,47 zł (70,82 zł / dzień)
ŚP = 364,24 zł (121,41 zł / dzień)
DP = 566,59 zł (188,86 zł / dzień)

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Scroll