Komunikacja interpersonalna
Dobra komunikacja interpersonalna (offline i online) to podstawa efektywnej współpracy. W dzisiejszych czasach, kiedy zespoły często komunikują się zdalnie, umiejętność właściwej komunikacji nabiera szczególnego znaczenia. Identyfikacja błędów i poprawa nawet drobnych elementów może znacząco wpłynąć na jakość wykonywanej pracy czy wynik pracy zespołów roboczych. Skuteczne i jasne przekazywanie komunikatów oraz aktywne słuchanie to także cenne umiejętności w życiu prywatnym.
Cele szkolenia:
- identyfikacja błędów i barier w komunikacji,
- lepsze zrozumienie naszych naturalnych i wyuczonych reakcji tj. flight, fights, freeze i ich wpływu na nieporozumienia w komunikacji,
- poznanie własnego stylu komunikacji: mocne strony i obszary do rozwoju,
- nabycie umiejętności dostosowania stylu komunikacji do typu odbiorcy, uwzględniając skuteczne umiejętności komunikacyjne,
- poznanie technik aktywnego słuchania, wyrażania własnego zdania i udzielania informacji zwrotnej,
- pogłębienie świadomości na temat korzyści płynących z komunikacji w zespole i przećwiczenie technik porozumiewania się zespołu nastawionego na współpracę.
Korzyści ze szkolenia:
- oszczędność czasu dzięki klarownemu formułowaniu komunikatów,
- osiąganie lepszych wyników indywidualnych i zbiorowych,
- poprawa relacji ze współpracownikami ze względu na przejrzystą strukturę komunikacji.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dążących do poprawy umiejętności komunikacyjnych. Warsztat jest wartościowy zarówno dla członków zespołu, jak i liderów, a także osób pracujących z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym.
Metody szkoleniowe:
- miniwykład prowadzącego
- ćwiczenia indywidualne oraz w grupach
- dyskusje na forum
- symulacje, scenki
Szkolenie oparte jest głównie na pracy warsztatowej kształtującej wśród uczestników przede wszystkim praktyczne umiejętności.
Program:
Po co nam komunikacja i czym jest komunikacja w zespole
- znaczenie komunikacji we współpracy i budowaniu relacji
- źródła zniekształceń i bariery w procesie komunikacji – jakie zachowania i sytuacje działają na nas, jak płachta na byka
- model góry lodowej – zachowania a myśli, emocje, intencje i potrzeby jako jedno ze źródeł zakłóceń w komunikacji
- trójkąt dramatyczny wh S. Karpmana – jak łatwo wchodzimy w gry psychologiczne i jak określić, czy jesteśmy w którejś z ról
- fakty i interpretacje – jak wpływają na zakłócenia w komunikacji
- projekcja jako kluczowy mechanizm psychologiczny w komunikacji
- emocjonalne wyzwalacze, które wywołują nieporozumienia w komunikacji, a w nas uruchamiają automatyczne lub wyuczone reakcje tj, flight, fight lub freeze
Jak się komunikować, aby się skomunikować w zespole
- kolory komunikacji i określenie własnego koloru (stylu) komunikacji
- specyfika zachowań poszczególnych stylów komunikacji
- po czym poznać konkretny styl komunikacji
- korzyści i wyzwania ze współpracy z poszczególnymi stylami
- indywidualne dostosowanie stylu komunikacji do koloru odbiorcy
- mój indywidualny styl komunikacji
- co wpływa na porozumienia, a co warto zminimalizować, jak dopasować swoje zachowania, aby lepiej się porozumieć z poszczególnymi stylami
- sposoby rozszyfrowywania typowych zachowań i sposobów komunikacji
- komunikacja werbalna – znaczenie słów i metajęzyka – jak to samo słowo spowoduje porozumienie z jedną osobą, a z drugą będzie miało zupełnie inny wpływ na współpracę
- komunikacja niewerbalna – ton głosu, mowa ciała czy kontakt wzrokowy – kiedy i na co ma wpływ, jak nasza komunikacja niewerbalna wpływa na porozumienie
- jak rozpoznać „wymagający typ rozmówcy” i jakie są sposoby na porozumienie się
- jak rozmawiać z osobą, która kładzie nacisk na idealne wykonanie zadania
- a jak z kimś, kto uważa, że ma zawsze rację
- metody komunikacji z osobami, które przerywają i nie dają dojść do słowa
- rozmowa z wymagającym typem rozmówcy – praktyczne symulacje
Ukryte Poziomy Komunikatów - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę
- Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy
- Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne
- Czemu słysząc to samo, słyszmy co innego - model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a
- Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.
- kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
- „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
- "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
- Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?
Strategia komunikowania się w praktyce
- jak rozmawiać – umiejętności komunikacyjne w praktyce
- aktywne słuchanie – jak słuchać, aby usłyszeć – techniki umożliwiające usłyszenie komunikatu, a nie tego, co chcemy usłyszeć
- jak przekazywać informację, aby być zrozumiałym i profesjonalnym – cechy informacji zwrotnej wpływające na jej profesjonalny przekaz, ale i łatwiejszy odbiór przez drugą stronę
- emocje w komunikacji – jak nimi zarządzić u siebie i innych, oddzielanie emocji od faktów
Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia
Wykładowca: Berenika Joanna Gocłowska - socjolog, doradca zawodowy i psychospołeczny, trener biznesu i szkoleniowiec | |
Termin: 28 - 29 październik 2024 r. Rozpoczęcie szkolenia: 28.10.2024 (poniedziałek) od godz. 10.00 - Ośrodek Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach, ul. Gryfa Pomorskiego 74. Zakończenie szkolenia: 29.10.2024 (wtorek) godz. 15.00 | |
Miejsce: Ośrodek Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach, ul. Gryfa Pomorskiego 74
| |
Cena: Cena od osoby w pokoju dwuosobowym: 1 300 zł Cena od osoby w pokoju jednoosobowym: 1 400 zł Przyjazd w przeddzień szkolenia dodatkowo płatne: 320 zł za pokój jednoosobowy, 470 zł za pokój dwuosobowy Cena obejmuje:
Ponadto nasi klienci otrzymują gratis korzystanie z basenu, sauny suchej, łaźni parowej, jaccuzi oraz fitness. Parking dodatkowo płatny – 20 zł za dobę hotelową za jeden samochód. Istnieje możliwość uczestnictwa w szkoleniu bez noclegu. Cena szkolenia bez noclegu to 950 zł od osoby Cena obejmuje:
|
Warunki uczestnictwa:
- przesłanie karty zgłoszenia do 14.10.2024 r. do firmy FORTIS (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., faksem 91 434-24-92 lub online);
- wniesienie opłaty za udział w szkoleniu w terminie do 14.10.2024 r. na konto:
FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny
nr r-ku: 71 1140 2004 0000 3802 8440 2402 (mBank S.A.)
Uwaga: Zmiana numeru konta !
- Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 14 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
- FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora
- FORTIS i wykładowcy nie wyrażają zgody na kopiowanie, utrwalanie, ani dalsze udostępnianie przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
- Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są objęte prawami autorskimi i są przeznaczone wyłącznie dla zgłoszonych w Fortis uczestników szkolenia.
pobierz kartę zgłoszenia prześlij zgłoszenie elektronicznie