Dobra komunikacja interpersonalna (offline i online) to podstawa efektywnej współpracy. W dzisiejszych czasach, kiedy zespoły często komunikują się zdalnie, umiejętność właściwej komunikacji nabiera szczególnego znaczenia. Identyfikacja błędów i poprawa nawet drobnych elementów może znacząco wpłynąć na jakość wykonywanej pracy czy wynik pracy zespołów roboczych. Skuteczne i jasne przekazywanie komunikatów oraz aktywne słuchanie to także cenne umiejętności w życiu prywatnym. 

Cele szkolenia:

  • identyfikacja błędów i barier w komunikacji,
  • lepsze zrozumienie naszych naturalnych i wyuczonych reakcji tj. flight, fights, freeze i ich wpływu na nieporozumienia w komunikacji,
  • poznanie własnego stylu komunikacji: mocne strony i obszary do rozwoju,
  • nabycie umiejętności dostosowania stylu komunikacji do typu odbiorcy, uwzględniając skuteczne umiejętności komunikacyjne,
  • poznanie technik aktywnego słuchania, wyrażania własnego zdania i udzielania informacji zwrotnej,
  • pogłębienie świadomości na temat korzyści płynących z komunikacji w zespole i przećwiczenie technik porozumiewania się zespołu nastawionego na współpracę.

Korzyści ze szkolenia: 

  • oszczędność czasu dzięki klarownemu formułowaniu komunikatów,
  • osiąganie lepszych wyników indywidualnych i zbiorowych,
  • poprawa relacji ze współpracownikami ze względu na przejrzystą strukturę komunikacji.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób dążących do poprawy umiejętności komunikacyjnych. Warsztat jest wartościowy zarówno dla członków zespołu, jak i liderów, a także osób pracujących z klientem wewnętrznym czy zewnętrznym.

Metody szkoleniowe:

  • miniwykład prowadzącego
  • ćwiczenia indywidualne oraz w grupach
  • dyskusje na forum
  • symulacje, scenki

Szkolenie oparte jest głównie na pracy warsztatowej kształtującej wśród uczestników przede wszystkim praktyczne umiejętności.

 

Program:

Po co nam komunikacja i czym jest komunikacja w zespole

  • znaczenie komunikacji we współpracy i budowaniu relacji
     
  • źródła zniekształceń i bariery w procesie komunikacji – jakie zachowania i sytuacje działają na nas, jak płachta na byka
    • model góry lodowej – zachowania a myśli, emocje, intencje i potrzeby jako jedno ze źródeł zakłóceń w komunikacji
    • trójkąt dramatyczny wh S. Karpmana – jak łatwo wchodzimy w gry psychologiczne i jak określić, czy jesteśmy w którejś z ról
    • fakty i interpretacje – jak wpływają na zakłócenia w komunikacji
    • projekcja jako kluczowy mechanizm psychologiczny w komunikacji
       
  • emocjonalne wyzwalacze, które wywołują nieporozumienia w komunikacji, a w nas uruchamiają automatyczne lub wyuczone reakcje tj, flight, fight lub freeze

Jak się komunikować, aby się skomunikować w zespole

  • kolory komunikacji i określenie własnego koloru (stylu) komunikacji
    • specyfika zachowań poszczególnych stylów komunikacji
    • po czym poznać konkretny styl komunikacji
    • korzyści i wyzwania ze współpracy z poszczególnymi stylami
       
  • indywidualne dostosowanie stylu komunikacji do koloru odbiorcy
    • mój indywidualny styl komunikacji
    • co wpływa na porozumienia, a co warto zminimalizować, jak dopasować swoje zachowania, aby lepiej się porozumieć z poszczególnymi stylami
       
  • sposoby rozszyfrowywania typowych zachowań i sposobów komunikacji
    • komunikacja werbalna – znaczenie słów i metajęzyka – jak to samo słowo spowoduje porozumienie z jedną osobą, a z drugą będzie miało zupełnie inny wpływ na współpracę
    • komunikacja niewerbalna – ton głosu, mowa ciała czy kontakt wzrokowy – kiedy i na co ma wpływ, jak nasza komunikacja niewerbalna wpływa na porozumienie
       
  • jak rozpoznać „wymagający typ rozmówcy” i jakie są sposoby na porozumienie się
    • jak rozmawiać z osobą, która kładzie nacisk na idealne wykonanie zadania
    • a jak z kimś, kto uważa, że ma zawsze rację
    • metody komunikacji z osobami, które przerywają i nie dają dojść do słowa
    • rozmowa z wymagającym typem rozmówcy – praktyczne symulacje

Ukryte Poziomy Komunikatów - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę

  • Kiedy nie wiadomo o co chodzi..., chodzi o Ukryte Poziomy Komunikatów - nauczysz się odczytywać ukryte treści w wypowiedzi rozmówcy
  • Wzmocnisz swój przekaz i łatwiej trafisz swoim komunikatem do odbiorcy, dzięki umiejętnemu przekładaniu treści z Ukrytych Poziomów Komunikatów™ na poziomy jawne
  • Czemu słysząc to samo, słyszmy co innego - model 4 płaszczyzn komunikacyjnych (4 par uszu) wg F.S. von Thun’a
  • Praktyczne sposoby na dobrą komunikację z różnymi rozmówcami, np.
    • kobiety vs. mężczyźni - jak znaleźć wspólny język,
    • „przewrażliwieni” - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. „nieczuli” - jak uaktywniać w nich empatię,
    • "nadinterpretujący" - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. "mało domyślni" - jak pomóc im w lepszym rozumieniu,
    • Baby boomers, pokolenia X, Y (Millenialsi) i Z – jak trafić swoim komunikatem do odpowiedniej generacji?

 

Strategia komunikowania się w praktyce

  • jak rozmawiać – umiejętności komunikacyjne w praktyce
     
  • aktywne słuchanie – jak słuchać, aby usłyszeć – techniki umożliwiające usłyszenie komunikatu, a nie tego, co chcemy usłyszeć
     
  • jak przekazywać informację, aby być zrozumiałym i profesjonalnym – cechy informacji zwrotnej wpływające na jej profesjonalny przekaz, ale i łatwiejszy odbiór przez drugą stronę
     
  • emocje w komunikacji – jak nimi zarządzić u siebie i innych, oddzielanie emocji od faktów

Odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników, podsumowanie szkolenia

  


icon wykladowca

Wykładowca:

Berenika Joanna Gocłowska - socjolog, doradca zawodowy i psychospołeczny, trener biznesu i szkoleniowiec

icon kalendarz

Termin:

28 - 29 październik 2024 r. 

Rozpoczęcie szkolenia:  28.10.2024 (poniedziałek) od godz. 10.00 - Ośrodek Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach, ul. Gryfa Pomorskiego 74.

Zakończenie szkolenia: 29.10.2024 (wtorek) godz. 15.00

icon miejsce

Miejsce: 

Ośrodek Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach, ul. Gryfa Pomorskiego 74

logo

 

icon cena

Cena:

Cena od osoby w pokoju dwuosobowym:  1 300  

Cena od osoby w pokoju jednoosobowym:  1 400 

Przyjazd w przeddzień szkolenia dodatkowo płatne: 320 zł za pokój jednoosobowy, 470 zł za pokój dwuosobowy 

Cena obejmuje:

  • 12 godz. lekcyjnych zajęć (2 dni po 6 godzin lekcyjnych)
  • materiały seminaryjne
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • serwis kawowy podczas szkoleń
  • pobyt w Ośrodku Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach, ul. Gryfa Pomorskiego 74, od poniedziałku godz. 10:00 do wtorku godz. 15:00
  • wyżywienie: poniedziałek - obiad, kolacja, wtorek - śniadanie, obiad
  • osoby przyjeżdżające dzień wcześniej (w niedielę - przyjazd od godz. 14.00), mają zapewnioną obiadokolację w niedzielę oraz śniadanie w poniedziałek.

Ponadto nasi klienci otrzymują gratis korzystanie z basenu, sauny suchej, łaźni parowej, jaccuzi oraz fitness.

Parking dodatkowo płatny – 20 zł za dobę hotelową za jeden samochód.

Istnieje możliwość uczestnictwa w szkoleniu bez noclegu. Cena szkolenia bez noclegu to 950 zł od osoby

Cena obejmuje: 

  • 12 godz. lekcyjnych zajęć (2 dni po 6 godzin lekcyjnych)
  • materiały seminaryjne
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • serwis kawowy podczas szkolenia
  • wyżywienie: obiad w poniedziałek, obiad we wtorek

 


 

Warunki uczestnictwa:

  • przesłanie karty zgłoszenia do 14.10.2024 r. do firmy FORTIS (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., faksem 91 434-24-92 lub online);
  • wniesienie opłaty za udział w szkoleniu w terminie do 14.10.2024 r. na konto:

FORTIS Ośrodek Szkoleniowo-Seminaryjny
nr r-ku: 71 1140 2004 0000 3802 8440 2402 (mBank S.A.)

Uwaga: Zmiana numeru konta !

  • Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 14 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
  • FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora
  • FORTIS i wykładowcy nie wyrażają zgody na kopiowanie, utrwalanie, ani dalsze udostępnianie przebiegu szkolenia oraz materiałów szkoleniowych.
  • Treść szkolenia i materiały szkoleniowe są objęte prawami autorskimi i są przeznaczone wyłącznie dla zgłoszonych w Fortis uczestników szkolenia.

pobierz kartę zgłoszenia prześlij zgłoszenie elektronicznie

Szkolenia otwarte w Szczecinie - tresci

Szkolenia  otwarte w Szczecinie

Oferujemy Państwu kompleksowe szkolenia z zakresu prawa podatkowego, prawa pracy, świadczeń ZUS, zarządzania kadrami i HR, KPA, rachunkowości oraz szkolenia z zakresu ochrony danych osobowych. Szkolenia prowadzone są przez wykwalifikowanych specjalistów i doświadczonych trenerów w siedzibie firmy, bądź w salach hoteli szczecińskich. Szkolenia mogą być dofinansowane z Krajowego Funduszu Szkoleniowego http://fortis.szczecin.pl/dofinansowanie. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą naszego ośrodka szkoleniowo-seminaryjnego Fortis w Szczecinie i zapraszamy do kontaktu.

Przeprowadzamy także szkolenia zamknięte dla pracowników, które w pełni dostosowujemy do indywidualnych potrzeb klientów naszej firmy. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą.

Scroll