Reprezentacja i reklama, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług

Radisson, Szczecin

Mirela Chomont-Wolak Księgowość


Szczegóły szkolenia

9 maj 2025 r. w godz. od 1000 do 1500
Hotel Radisson BLU, Szczecin, pl. Rodła 10, I piętro, sala Reymont.

Cena

Udział stacjonarnie 460 zł / os.
Udział online 390 zł / os.

Mirela Chomont-Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, wykładowca akademicki, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Metody:

  • wykład
  • prezentacja
  • dyskusja
  • odpowiedzi na pytania uczestników

Program:

  1. Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
    • możliwość zaliczenia wydatków reklamowych do kosztów uzyskania przychodu
    • wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentacje
    • definicja legalna „wydatków na reprezentacje”
    • czy organ podatkowy może zakwestionować wysokość wydatku poniesionego przez przedsiębiorcę?
  2. Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
    • upominki i gadżety dla kontrahentów,
    • wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
    • poczęstunki dla kontrahentów w siedzibie przedsiębiorcy, w trakcie wyjazdów i w restauracjach,
    • hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
    • organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych,
    • darmowe szkolenia dla kontrahentów
  3. Kiedy należy sporządzić PIT-11 w związku z wydatkami dla kontrahentów?
  4. Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków (omówienie interpretacji i orzecznictwa):
    • organizacja konferencji o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje,
    • plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe
    • szkolenia dla kontrahentów
    • udostępnienie telefonu, samochodu i lokalu dla kontrahenta
    • gadżety reklamowe dla kontrahentów
    • upominki świąteczne dla kontrahentów
    • zakup reklam na faceeboku, google czy innych platformach
  5. Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
    • zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
    • rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
    • środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
    • ulga sponsorska od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
    • ulga na ekspansję od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
  6. Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług
    • wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
    • zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego
    • regulamin sprzedaży premiowej
    • Sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych
  7. Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 gr) – czy jest to dopuszczalne? (skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych).
  8. Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych
    • definicja „przychodu pracowniczego” według Trybunału Konstytucyjnego (w tym możliwość zastosowania tych zasad do umów zleceń)
    • wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
    • wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT.
    • wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
    • spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług
    • wynajem lokali mieszkalnych dla pracowników – skutki podatkowe
  9. Wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
  10. Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
    • upominki i nagrody dla kontrahentów,
    • zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
    • poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
  11. Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1
  12. Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
    • poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
    • świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
    • świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
  13. Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług i podatkiem PIT oraz CIT
  14. Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym
  15. Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.
  16. Pytania uczestników

 


Formularz zgłoszeniowy

Szkolenie: Reprezentacja i reklama, sprzedaż premiowa oraz świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatków dochodowych oraz podatku od towarów i usług w dn. 09.05.2025

Wybierz formę szkolenia

Uczestnicy szkolenia

Dane kontaktowe

Osoba zgłaszająca uczestników na szkolenie

Prosimy o podanie danych osoby zgłaszającej powyższych uczestników na szkolenie. Dane te posłużą do wysłania mailowego potwierdzenia przesłania formularza oraz do przyszłego kontaktu w sprawie szkolenia.

Dane rozliczeniowe

Forma rozliczenia

Nabywca

Odbiorca

Finansowanie publiczne

Czy udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych?

Na adres email podany w formularzu wyślemy Ci potwierdzenie zgłoszenia, a w nim formularz zwolnienia z VAT. Wypełnij go i w ciągu 3 dni roboczych odeślij do nas na adres: szkolenia@fortis.szczecin.pl

Zgody

Ważne informacje

FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora.

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.