Struktury JPK_CIT

Hanza Tower, Szczecin

Mirela Chomont-Wolak Księgowość Podatki


Szczegóły szkolenia

14 lipiec 2025 r. w godz. od 1000 do 1500
Hanza Tower, Szczecin, al. Wyzwolenia 50, sala konferencyjna na V piętrze

Cena

Udział stacjonarnie 470 zł / os.
Udział online 390 zł / os.

Mirela Chomont-Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, wykładowca akademicki, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wdrożenia nowych obowiązków sprawozdawczych w zakresie struktur JPK od 2025 r., ze szczególnym uwzględnieniem praktycznego uzupełniania ksiąg rachunkowych o dodatkowe dane wymagane przepisami oraz poprawnego raportowania informacji w JPK_CIT, JPK_KR_PD i JPK_ST_KR.

Na szkoleniu uczestnik:

  • Pozna harmonogram i zakres nowych obowiązków sprawozdawczych na lata 2025–2026-2027.
  • Zrozumie struktury JPK_KR_PD i JPK_ST_KR.
  • Dowie się, jak uzupełniać księgi rachunkowe o dodatkowe dane wymagane od 2025 r.
  • Nauczy się raportować dane dotyczące kontrahentów, faktur, środków trwałych i WNiP.
  • Zdobędzie praktyczną wiedzę o raportowaniu CIT estońskiego i oznaczeniach NPP/PNPO.
  • Będzie potrafił rozwiązywać problemy związane z raportowaniem danych i przygotowaniem JPK na potrzeby e-kontroli.

Metody:

  • wykład
  • prezentacja
  • dyskusja
  • odpowiedzi na pytania uczestników

Program:

    1. Harmonogram wprowadzania zmian w latach 2025-2026-2027  jak przygotować się praktycznie do realizacji nowego obowiązku sprawozdawczego?
    2. Prezentacja struktur JPK_KR_PD i JPK_ST_KR
    3. Dane, o które należy uzupełnić księgi rachunkowe od 2025 r., celem wypełnienia obowiązku obligatoryjnego raportowania – kiedy księgi należy uzupełnić dodatkowo o:
      1. dane identyfikacyjne kontrahenta podatnika:
        • numer identyfikacji podatkowej, o ile został nadany,
        • w przypadku gdy kontrahent podatnika jest:
          ‒ osobą fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej – wskazanie nazwiska i pierwszego imienia kontrahenta,
          ‒ osobą fizyczną prowadząca działalność gospodarczą – wskazanie nazwiska i pierwszego imienia kontrahenta, a także dodatkowego określenia, które przedsiębiorca włącza do firmy,
          ‒ w pozostałych przypadkach – wskazanie pełnej nazwy kontrahenta.
      2. w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
      3. dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej:
        • w przypadku faktur stanowiących dowód księgowy – numer identyfikujący fakturę w Krajowym Systemie e-Faktur, o ile został nadany,
        • określenie rodzaju dowodu potwierdzającego nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji,
        • numer identyfikacji podatkowej kontrahenta podatnika.
      4. wysokość i rodzaj dochodu podlegającego opodatkowaniu w odniesieniu do podatników opodatkowanych ryczałtem od dochodów spółek.
    4. CIT estoński a nowe struktury logiczne – modyfikacja JPK u podatników korzystających z opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, dotyczące rodzajów dochodów z tytułu:
      1. zysku netto wypracowanego w okresie opodatkowania ryczałtem, w części przeznaczonej do podziału między wspólników lub na pokrycie strat powstałych w okresie poprzedzającym opodatkowanie ryczałtem,
      2. ukrytych zysków,
      3. wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą podatnika,
      4. zmiany wartości składników majątku (w przypadku łączenia, podziału, przekształcenia),
      5. nieujawnionych operacji gospodarczych,
      6. zysku netto w części niepodzielonej lub nieprzeznaczonej na pokrycie straty w okresie stosowania ryczałtu – w przypadku podatnika, który zakończył opodatkowanie ryczałtem.
    5. Ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych w JPK CIT:
      1. Podstawowe zasady prowadzenia ewidencji,
      2. typy różnic pomiędzy wynikiem bilansowym i podatkowym (tj. różnice stałe oraz różnice przejściowe)
      3. co z wieloletnią amortyzacją – jak pozyskać niezbędne ale historyczne dane do uzupełnienia, które na moment wprowadzenia do ewidencji ŚT i WNiP nie były wymagane?
    6. Wątpliwości praktyczne związane z wprowadzeniem nowego obowiązku sprawozdawczego:
      1. nieprecyzyjne określenie rodzaju „ewidencji”, której dotyczy § 2 pkt 4 Rozporządzenia,
      2. czy nowe dane podaje się w odniesieniu do poszczególnych transakcji ujętych w księgach rachunkowych czy zbiorczo?
      3. czy dane potwierdzające nabycie, wytworzenie lub wykreślenie z ewidencji środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej podaje się w odniesieniu do poszczególnych WNiP czy zbiorczo?
      4. jakie księgi należy uzupełnić w zakresie realizacji nowego obowiązku? (różnica pomiędzy zmianami w Księdze Głównej i księgach pomocniczych a schemtami JPK),
      5. uzupełnienie zapisów księgowych o nadany numer w przypadku faktur sprzedażowych – problemy związane z fakturą ustrukturyzowaną (KSeF) – czy podatnikom wystarczy okres przejściowy?
      6. znacznik NPP – czy oznacza przychód bilansowy niebędący przychodem podatkowym obejmujący także przychody zwolnione (wskazano tylko DW)?
      7. gdzie należy kwalifikować przychody zwolnione (jako NPP czy PNPO)?
      8. gdzie ujmować koszty związane z dochodami wolnymi od podatku?
      9. co w przypadku, gdy pomiędzy datą przekazania, a datą zatwierdzenia SF w księgach zajdą zmiany wpływające na podatek dochodowy?
      10. problemy z przesyłaniem, otwieraniem i analizami plików – czy będzie możliwy podział plików na okresy miesięczne i kwartalne?
      11. brak obowiązku przekazywania danych na temat kont pozabilansowych
    7. JPK_CIT a planowane kontrole podatkowe
    8. Pytania i odpowiedzi.

Harmonogram:

  •  9.30 – 10.00 – rejestracja uczestników, kawa powitalna
  • 10.00 – 11.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
  • 11.45 – 13.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 13.15 – 13.30 – przerwa kawowa
  • 13.30 – 15.00 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)

Cena:

  • Cena za udział w szkoleniu online to 390 zł od osoby
  • Cena za udział w szkoleniu stacjonarnie to 470 zł od osoby

Formularz zgłoszeniowy

Szkolenie: Struktury JPK_CIT w dn. 14.07.2025

Wybierz formę szkolenia

Uczestnicy szkolenia

Lista uczestników

Prosimy o wprowadzenie danych wszystkich osób biorących udział w szkoleniu za pomocą przycisku "Dodaj uczestnika". W przypadku szkoleń online adres e-mail jest wymagany i służy do przesłania dostępu do platformy szkoleniowej.

Stanowisko - Podanie stanowiska zajmowanego w organizacji jest opcjonalne, ale zalecane. Informacja ta pozwoli naszym wykładowcom lepiej dopasować materiały szkoleniowe oraz przykłady praktyczne do specyfiki Państwa działalności.

Dane kontaktowe

Osoba zgłaszająca uczestników na szkolenie

Prosimy o podanie danych osoby zgłaszającej powyższych uczestników na szkolenie. Dane te posłużą do wysłania mailowego potwierdzenia przesłania formularza oraz do przyszłego kontaktu w sprawie szkolenia.

Dane rozliczeniowe

Forma rozliczenia

Nabywca

Odbiorca

Finansowanie publiczne

Czy udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych?

Na adres email podany w formularzu wyślemy Ci potwierdzenie zgłoszenia, a w nim formularz zwolnienia z VAT. Wypełnij go i w ciągu 3 dni roboczych odeślij do nas na adres: szkolenia@fortis.szczecin.pl

Zgody

Ważne informacje

FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora.

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Szkolenia online - Aby w pełni korzystać z naszych szkoleń online, prosimy o upewnienie się, że Państwa sprzęt spełnia wymagania techniczne. Niezbędne jest posiadanie komputera lub urządzenia mobilnego z aktualnym systemem operacyjnym, przeglądarką internetową, głośnikami oraz stabilnym łączem internetowym o przepustowości min. 5 Mbit/s. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce wymagania techniczne szkoleń online. Zalecamy sprawdzenie sprzętu przed szkoleniem, aby uniknąć trudności w trakcie zajęć. W razie pytań dotyczących wymagań technicznych, prosimy o kontakt z naszym zespołem wsparcia.

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.