Konferencja podatkowa (PIT, CIT i VAT)

Hotel Trofana Sun & Sea ****, Międzyzdroje

Elżbieta Sobańska Robert Goch Księgowość Podatki Wyjazdowe


Szczegóły szkolenia

3-4.12.2024
Hotel Trofana Sun & Sea ****, 72-500 Międzyzdroje, ul. Zdrojowa 9

Elżbieta Sobańska

radca prawny, wieloletni pracownik organów podatkowych, w latach 2006-2010 zastępca naczelnika Zachodniopomorskiego Urzędu Skarbowego w Szczecinie nadzorująca m. in. dział kontroli podatkowej, ukończyła studia podyplomowe z rachunkowości oraz audytu wewnętrznego, specjalizuje się w podatku dochodowym od osób prawnych, procedurze podatkowej oraz postępowaniach przed sądami powszechnymi i administracyjnymi.

Robert Goch

Radca prawny, wieloletni praktyk i wykładowca, specjalista w dziedzinie stosowania prawa podatkowego (w szczególności podatku VAT), wieloletni pracownik służb skarbowych w Szczecinie, m.in. zastępca naczelnika Trzeciego Urzędu Skarbowego w Szczecinie, radca prawny w Izbie Skarbowej w Szczecinie oraz w Zachodniopomorskim Urzędzie Skarbowym w Szczecinie.

Program:

Dzień 1: – Podatki dochodowe na przełomie lat 2024/2025 – aktualne problemy, praktyka i kontrole organów skarbowych, zmiany w prawie. (mec. Elżbieta Sobańska)

  1. Podatek kasowy w PIT.
  2. Podatek minimalny – omówienie z przykładem.
  3. Podatek eCIT – omówienie aktualnych problemów na podstawie orzecznictwa i interpretacji.
  4. Opodatkowanie wspólników spółek komandytowych – aktualne problemy oraz omówienie projektowanych zmian w prawie (o ile zostaną opublikowane).
  5. Wybrane zagadnienia związane z Fundacją rodzinną.
  6. Zmiany w składce zdrowotnej – projekty na 2025.
  7. Najem – prywatny czy działalność gospodarcza. Obecna praktyka organów podatkowych (kontrole, czynności sprawdzające – jak się bronić?)
  8. JPK w podatkach dochodowych.
  9. Podatek u źródła – weryfikacja beneficjenta rzeczywistego – kontrole organów skarbowych.
  10. Najważniejsze zmiany w podatku od nieruchomości.

Dzień 2: Podatek VAT – bieżące problemy oraz zapowiadane zmiany na 2025 rok (mec. Robert Goch)

I. Zagadnienia bieżące związane z ustalaniem VAT w roku 2024

  1.  Obowiązująca nadal weryfikacja kontrahentów – przelewy na właściwe konta- unikanie kar
  2. Płatności gotówkowe – stan na rok 2024 i 2025 r. – sankcje i skutki podatkowe
  3. Proporcje odliczania VAT:
    – korekta za rok 2024 – nowe zasady
    – ustalenie proporcji na rok 2025
    – usługi finansowe ( pożyczki, gwarancje ) – problematyczny wpływ na proporcje
  4. Podzielona płatność – zasady obowiązujące w roku 2024 i 2025 r.
    – poprawienie błędu
    – wykorzystanie środków na rachunku VAT w sposób szczególny
  5. Refakturowanie usług – nowe tezy orzecznictwa w wybranych przypadkach
  6. Opodatkowanie VAT usług finansowych – różne konsekwencje wyboru
    – zmiana terminu obowiązku podatkowego
    – rozliczenie odsetek od pożyczek raz w roku ( 12 miesięcy czy rok kalendarz )
  7. Kursy walut a korekty podatku w 2024 r.
  8. Sankcje podatkowe w VAT – warunki uniknięcia przewidziane Ordynacją podatkową
  9. Różne terminy zwrotów VAT w roku 2024
  10. Dostawa nieruchomości ( działki, budynki, budowle ) – stałe kontrowersje w VAT
  11. Przekształcenia podmiotów gospodarczych a skutki w podatku VAT w kontekście zapowiadanych zmian dotyczących składek zdrowotnych
  12. Transakcje łańcuchowe – zagrożenie dla podatników
  13. Dobra wiara w realizacji transakcji – warunek odliczania VAT
  14. Weryfikacja podatników wykazujących straty – wymuszone korekty wysokości wykazanych obrotów ze sprzedaży
  15. Dostęp organów skarbowych do danych z terminali płatniczych – wyjaśnienia różnic ewidencyjnych

II. Projekt zmian na rok 2025 i następne okresy

A. Obowiązkowe Faktury Ustrukturyzowane – ODROCZONY OBOWIĄZEK

  1. Kierunek zmian formuły faktur ustrukturyzowanych
  2. Terminy wdrażania – aktualne zapowiedzi
  3. Proponowane formy przesyłania i odbioru faktur ustrukturyzowanych
  4. Podmioty objęte obowiązkowym KSeF
  5. Osoby upoważnione do wystawiania i odbierania faktur w KSeF
  6. Współpraca z podmiotami stosującymi KSeF
  7. Powiazanie KSeF z kasami rejestrującymi
  8. Terminale płatnicze a KSeF i kasy rejestrujące – faktury uproszczone

B. Zapowiedź zamian w VAT na 2025 r.

  1. Korekta w stawkach VAT
  2. Obowiązek operatorów kart płatniczych
  3. Powiązanie terminali z kasami rejestrującymi

 

Termin: 3 – 4 grudnia 2024 r.

Rozpoczęcie szkolenia: 3.12.2024 (wtorek) od godz. 10.00 – Hotel Trofana Sun & Sea **** w Międzyzdrojach, ul. Zdrojowa 9.

Zakończenie szkolenia: 4.12.2024 (środa) godz. 15.00

 

Miejsce:

Hotel Trofana Sun & Sea ****

72-500 Międzyzdroje, ul. Zdrojowa 9

Hotel Trofana Wellness & SPA

www.hotel-trofana.pl

Cena:
1 500 zł od osoby – cena przy zgłoszeniu dwóch osób z jednej firmy (pobyt w pokoju dwuosobowym)
1 670 zł od osoby – cena przy zgłoszeniu jednej osoby (pobyt w pokoju jednoosobowym)

Przyjazd w przeddzień szkolenia dodatkowo płatne:
380 zł za pokój jednoosobowy,
480 zł za pokój dwuosobowy

Istnieje możliwość uczestnictwa w szkoleniu bez pobytu.
Cena szkolenia bez noclegu to 1 100 zł od osoby

Cena „bez noclegu” obejmuje:

    • 12 godz. lekcyjnych zajęć (2 dni po 6 godzin lekcyjnych)
    • materiały seminaryjne
    • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
    • serwis kawowy podczas szkolenia
    • wyżywienie: obiad we wtorek, obiad w środę

Formularz zgłoszeniowy

Szkolenie wyjazdowe: Konferencja podatkowa (PIT, CIT i VAT) w dn. 3-4.12.2024

Wybierz opcję noclegu

Uczestnicy szkolenia

Dane kontaktowe

Osoba zgłaszająca uczestników na szkolenie

Prosimy o podanie danych osoby zgłaszającej powyższych uczestników na szkolenie. Dane te posłużą do wysłania mailowego potwierdzenia przesłania formularza oraz do przyszłego kontaktu w sprawie szkolenia.

Dane rozliczeniowe

Forma rozliczenia

Nabywca

Odbiorca

Finansowanie publiczne

Czy udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych?

Na adres email podany w formularzu wyślemy Ci potwierdzenie zgłoszenia, a w nim formularz zwolnienia z VAT. Wypełnij go i w ciągu 3 dni roboczych odeślij do nas na adres: szkolenia@fortis.szczecin.pl

Zgody

Ważne informacje

FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora.

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.