Szczegóły szkolenia
Cena
Udział stacjonarnie
460 zł / os.
Udział online
390 zł / os.
Mirela Chomont-Wolak
Metody:
- wykład
- prezentacja
- dyskusja
- odpowiedzi na pytania uczestników
Program:
- Definicja reprezentacji i reklamy – co różni te dwa pojęcia? Jak je rozpoznać?
- możliwość zaliczenia wydatków reklamowych do kosztów uzyskania przychodu
- wyłączenie z kosztów uzyskania przychodów wydatków na reprezentacje
- definicja legalna „wydatków na reprezentacje”
- czy organ podatkowy może zakwestionować wysokość wydatku poniesionego przez przedsiębiorcę?
- Wydatki na reprezentację – skutki w podatku dochodowym od osób fizycznych w aspekcie nieodpłatnych świadczeń:
- upominki i gadżety dla kontrahentów,
- wyżywienie w trakcie konferencji i szkoleń,
- poczęstunki dla kontrahentów w siedzibie przedsiębiorcy, w trakcie wyjazdów i w restauracjach,
- hotele dla kontrahentów, taksówki, bilety
- organizowanie imprez jubileuszowych, okolicznościowych i sportowo – rekreacyjnych,
- darmowe szkolenia dla kontrahentów
- Kiedy należy sporządzić PIT-11 w związku z wydatkami dla kontrahentów?
- Możliwość rozliczania w kosztach uzyskania przychodu następujących wydatków (omówienie interpretacji i orzecznictwa):
- organizacja konferencji o charakterze reklamowym i instruktażowym, w tym degustacje,
- plakaty, tablice reklamowe, standy, katalogi, wzorniki i inne materiały reklamowe
- szkolenia dla kontrahentów
- udostępnienie telefonu, samochodu i lokalu dla kontrahenta
- gadżety reklamowe dla kontrahentów
- upominki świąteczne dla kontrahentów
- zakup reklam na faceeboku, google czy innych platformach
- Sponsoring oraz udział w targach i imprezach reklamowych:
- zasady dokumentowania i zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów.
- rozliczanie sponsoringu na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług.
- środki trwałe i wyposażenie przekazane nieodpłatnie nabywcom towarów bądź usług – skutki podatkowe.
- ulga sponsorska od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
- ulga na ekspansję od 1 stycznia 2022r. – zasady rozliczania wraz z przykładami
- Sprzedaż premiowa w aspekcie podatków dochodowych i podatku od towarów i usług
- wydatki na organizację sprzedaży premiowej, nagrody w organizowanych przez sprzedawcę bądź producenta konkursach i losowaniach- kiedy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu
- zasady rozliczania sprzedaży premiowej na gruncie podatku VAT w tym przypadki gdy nie powstaje obowiązek uiszczenia podatku należnego
- regulamin sprzedaży premiowej
- Sprzedaż premiowa – skutki na gruncie ustawy o grach hazardowych
- Sprzedaż towarów i usług za cenę symboliczną (1 gr) – czy jest to dopuszczalne? (skutki w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatków dochodowych).
- Świadczenia na rzecz pracowników, zasady zaliczania wydatków do kosztów uzyskania przychodów u pracodawcy, w tym ważny wyrok Trybunału Konstytucyjnego określający definicję „przychodu” w aspekcie świadczeń pracowniczych
- definicja „przychodu pracowniczego” według Trybunału Konstytucyjnego (w tym możliwość zastosowania tych zasad do umów zleceń)
- wydatki pracodawcy na: gratyfikacje pieniężne w postaci nagród, prezenty, paczki świąteczne, bony towarowe i obiadowe, posiłki i napoje dla pracowników, pakiety medyczne, pakiety multisport, zakup ubrań dla pracowników, zapomogi pieniężne i rzeczowe, zakup wycieczek, używanie służbowych telefonów do prywatnych celów pracowników
- wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów pracowników – zasady ustalania przychodów pracownikom, zaliczanie wydatków do kosztów podatkowych, rozliczenia na gruncie podatku VAT.
- wydatki pracodawcy na szkolenia pracowników
- spotkania i wyjazdy integracyjne – warunki zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów, zwolnienia z podatku dochodowego od osób fizycznych oraz z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, rozliczanie na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług
- wynajem lokali mieszkalnych dla pracowników – skutki podatkowe
- Wydatki na rzecz pracowników nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów
- Świadczenie usług oraz przekazanie i zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy – skutki w podatku VAT:
- upominki i nagrody dla kontrahentów,
- zakup usług obcych na potrzeby reprezentacji i reklamy
- poczęstunki dla kontrahentów (usługi cateringowe, posiłki, napoje itp.),
- Prezenty o małej wartości, próbki oraz drukowane materiały reklamowe i informacyjne – zasady rozliczeń na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług, z uwzględnieniem zmian wynikających ze SLIM VAT 1
- Świadczenia na rzecz pracowników w aspekcie podatku od towarów i usług.:
- poczęstunki dla pracowników – zasady opodatkowania,
- świadczenia wynikające z przepisów BHP (środki higieny osobistej, odzież robocza i ochronna, napoje: kawa, herbata, soki itp.) – przypadki kiedy nie podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT
- świadczenia sfinansowane ze środków ZFŚS,
- Zakup okularów korekcyjnych dla pracowników – zasady opodatkowania podatkiem od towarów i usług i podatkiem PIT oraz CIT
- Zasady dokumentowania czynności nieodpłatnych w VAT oraz w podatku dochodowym
- Przypadki, w których świadczenia na rzecz pracowników nie podlegają opodatkowaniu VAT-em.
- Pytania uczestników