Szczegóły szkolenia
Cena
Udział stacjonarnie
480 zł / os. + VAT
Udział online
400 zł / os. + VAT
Ewa Przybylak
Certyfikat jakości MSUES
FORTIS posiada znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) przyznawany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie. Certyfikat potwierdza najwyższą jakość szkoleń i umożliwia klientom uzyskanie dofinansowania z funduszy europejskich oraz regionalnych programów operacyjnych →.
Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z zasadami zakładania i prowadzenia dokumentacji pracowniczej wynikającymi z kodeksu pracy i rozporządzenia z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, w tym możliwości i warunków zamiany wersji papierowej na elektroniczną i odwrotnie, a także plusów i minusów każdej z tych form.
Szkolenia uwzględnia najnowsze zmiany w rozporządzeniu w sprawie dokumentacji pracowniczej, w sprawie treści świadectwa pracy oraz dokumentowaniu wniosków związanych z uprawnieniami rodzicielskimi.
Podczas szkolenia omówione zostaną również kwestie związane z dokumentowaniem zatrudnienia na podstawie umów cywilnoprawnych, cudzoziemców czy wpływu złożenia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności w trakcie zatrudnienia. Dodatkowo poruszona zostanie problematyka ochrony danych osobowych w dziale kadrowym.
Szkolenie zostanie podparte stanowiskami Ministerstwa Pracy, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Metody:
- wykład
- prezentacja
- dyskusja
- odpowiedzi na pytania uczestników
PROGRAM SZKOLENIA:
- Dokumentacja pracownicza – co obejmuje? Rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej
- Przechowywanie dokumentacji pracowniczej, okres przechowywania, warunki skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej. Zniszczenie i wydanie kopii dokumentacji pracowniczej. Obowiązki pracodawcy.
- Papierowo czy elektronicznie? Digitalizacja dokumentacji. Czy można prowadzić dokumentację w obu formach? Czy można zmienić postać prowadzenia dokumentacji pracowniczej? Obowiązki pracodawcy w tym zakresie.
- Akta osobowe – część A.
- ochrona danych osobowych w dziale kadr – dane i informacje pozyskiwane od kandydatów do pracy i pracowników. Dane wrażliwe, dane dobrowolne, klauzula informacyjna, kwestionariusz.
- jakie dokumenty powinny a jakie mogą znaleźć się w części A?
- oryginały czy kopie?
- staż pracy na nowych zasadach
- oświadczenia o niekaralności: kiedy są wymagane,
- badania lekarskie,
- szczególne uprawnienia pracownika niepełnosprawnego, dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności,
- postępowanie z dokumentami potwierdzającymi wcześniejsze zatrudnienie poza granicą państwa (u zagranicznego pracodawcy),
- dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje, przebieg zatrudnienia,
- dane osobowe osoby zawiadamianej w razie wypadku pracownika
- Akta osobowe – część B. Dokumenty tworzone w trakcie zatrudnienia pracownika.
- umowa o pracę – zasady określania miejsca wykonywania pracy, informacje o warunkach zatrudnienia (art. 29 § 3 k.p.),
- potwierdzenie zapoznania się z treścią regulaminów,
- ocena ryzyka zawodowego,
- informacja o celu, zakresie oraz sposobie zastosowania monitoringu, kontroli trzeźwości,
- zapoznanie się z przepisami BHP,
- dokumentacja uprawnień rodzicielskich,
- zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników i ich dokumentowanie,
- zmiany w treści stosunku pracy, wypowiedzenia zmieniające, aneksy do umów o pracę, przeniesienie służbowe, polecenia, oświadczenia,
- dokumentacja pracy zdalnej.
- Akta osobowe – część C. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy o pracę, Świadectwo pracy.
Nowa treść świadectwa pracy. - Akta osobowe – część D. Dokumentacja kar porządkowych – tworzone dokumenty i zasady ich usuwania z akt osobowych zgodnie z nowymi przepisami.
- Akta osobowe – część E. Dokumentacja kontroli trzeźwości. Czy pracodawca dostanie notatkę z kontroli przeprowadzonej przez uprawniony organ?
- Nowe uprawnienia pracownicze a dokumentacja osobowa. Omówienie zmian w zakresie dokumentacji pracowniczej z 2023 r.
- Pozostała dokumentacja pracownicza – gdzie ją przechowywać. Przykłady z praktyki np. deklaracje ZUS, dokumentacja PPK, ZFŚS, inne.
- Inna dokumentacja pracownicza.
- Jakie nowe informacje znajdują się w ewidencji czasu pracy?
- Jakie dokumenty przechowujemy wraz z ewidencja czasu pracy?
- W jakiej formie powinna być prowadzona ewidencja czasu pracy?
- Jak długo należy przechowywać ewidencję czasu pracy?
- Czy przechowujemy również harmonogramy czasu pracy?
- Ewidencja odzieży i obuwia roboczego
- Ewidencja dokonanych wypłat wynagrodzenia i innych składników.
- Zakres dokumentacji tworzonej i prowadzonej dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych- co kontroluje PIP a co ZUS
- Badania lekarskie i szkolenia BHP dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych zakres dokumentacji. Zmiany obowiązujące od 01.01.2019 r.
Harmonogram:
- 10.00 – 11.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
- 11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
- 11.45 – 13.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
- 13.15 – 13.30 – przerwa kawowa
- 13.30 – 15.00 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
Cena:
- Cena za udział w szkoleniu online to 400 zł netto od osoby
- Cena za udział w szkoleniu stacjonarnie to 480 zł netto od osoby
Do powyższych cen należy doliczyć obowiązujący podatek VAT 23%.
Cena dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych – VAT zw.
