← Powrót do oferty szkoleń

Kontakt z trudnym klientem

Czego się nauczysz:

· Stosować zasady pracy klientem zarówno w kontakcie bezpośrednim jak i przez telefon
· Nawiązywać kontakty i budować długotrwałe relacje z klientem
· Profesjonalnego prezentowania siebie, oferty oraz firmy
· Dokonywać analizy potrzeb klienta i projektować rozwiązania,
· Radzenia sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi klientami
· Zasad tworzenia profesjonalnej korespondencji e-mail.

Do kogo skierowane jest to szkolenie

Szkolenie przeznaczone jest dla osób zajmujących się sprzedażą bezpośrednią zarówno osobiście, jak i przez telefon, budowaniem relacji z klientami, pracowników sił sprzedaży, przedstawicieli handlowych, opiekunów kluczowych klientów (Key account manager), menedżerów sprzedaży.

Na udziale w szkoleniu skorzystają również osoby z działów wsparcia sprzedaży – obsługi posprzedażowej, reklamacji i windykacji należności.

Program:

Nastawienie na klienta:

  • Motywacja pracownika do obsługi i sprzedaży
  • Demonstracja skutecznych zachowań potwierdzających wysoką jakość obsługi klienta
  • Budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientem.

Kim jest klient i jak go obsługiwać:

  • Typologia klienta i Identyfikacja typu klienta
  • Obsługa zależna od typu psychologicznego klienta (agresywny, manipulujący, nerwowy, starsza osoba itp.)
  • Analiza Transakcyjna wg Erica Berne’a, czyli co się dzieje, gdy mówimy do klienta z perspektywy Rodzica, Dziecka, Dorosłego?
  • Asertywne techniki reagowania na krytykę.

Zasady i techniki nawiązywania relacji z klientem w kontakcie bezpośrednim:

  • Budowanie pierwszego wrażenia w kontaktach biznesowych (głos, emocje, słowa i forma przekazu)
  • Zasady profesjonalnej autoprezentacji
  • Prezentacja oferty i firmy
  • Najczęściej popełniane błędy w kontaktach bezpośrednich z klientem.

Niezbędnik w nawiązania kontaktu z klientem przez telefon:

  • Co należy zrobić przed podniesieniem słuchawki? – przygotowanie do rozmowy
  • Różnica w rozmowach wychodzących a przychodzących
  • Jak radzić sobie z emocjonalnym odrzuceniem?
  • Najczęściej popełniane błędy w kontaktach z klientem przez telefon.

Wybrane aspekty profesjonalnej etykiety w korespondencji e-mail:

  • Zasady prowadzenia korespondencji elektronicznej
  • Standardy graficzne i konstrukcyjne korespondencji biznesowej
  • Zwroty grzecznościowe stosowane w e-mailach
  • Najczęstsze błędy w prowadzeniu korespondencji elektronicznej.

Analiza potrzeb oraz diagnoza problemów zgłaszanych przez klienta:

  • Zasady identyfikacji i analizy potrzeb oraz roszczeń klienta
  • Warsztat aktywnego słuchania jako narzędzie dotarcia do istoty problemu
  • Adekwatne reakcje precyzujące
  • Techniki „przesłuchań” klienta – warsztat aktywnego zadawania pytań
  • Działania pomagające wykształcenie u klienta poczucia docenienia i ważności spraw.

Sytuacje konfliktowe w obsłudze klienta:

  • Obszary konfliktów w relacjach z klientem
  • Koło konfliktu – przyczyny powstawania konfliktów
  • Dystraktory konfliktów
  • Postawy wobec konfliktów
  • Zachowania w sytuacji konfliktowej
  • Zachowania prowokujące postawę trudnego klienta.

Komunikacja z trudnym klientem:

  • Skuteczna komunikacja podczas konfliktu – oddzielanie tematu od osoby
  • Komunikacja ukierunkowana na rozwiązania
  • Przydatne zwroty w sytuacjach trudnych
  • Blokady w procesie porozumiewania się
  • Techniki radzenia sobie z negatywnymi emocjami
  • Nie uleganie presji i manipulacji
  • Asertywność podczas przyjmowania reklamacji i zastrzeżeń.

Projektowanie rozwiązania biznesowego i obsługa posprzedażowa:

  • Techniki i narzędzia służące do poszukiwania rozwiązań
  • Proponowanie potencjalnych korzyści adekwatnie do potrzeb klienta
  • Identyfikacja alternatywnych możliwości i droga do dalszego poszukiwania rozwiązań
  • Zamknięcie i potwierdzenie ustaleń
  • Obsługa posprzedażowa.

Wykładowca:

Berenika Joanna Gocłowska – socjolog, doradca zawodowy i psychospołeczny, trener biznesu i szkoleniowiec.

Termin: do uzgodnienia
Czas trwania: 2 dni
Ilość osób: do uzgodnienia
Miejsce: do uzgodnienia
Cena: do uzgodnienia

Zapraszamy do kontaktu. Przygotujemy ofertę do potrzeb Państwa pracowników.

Katarzyna Majewska
Tel. 721 350 300
e-mail: kasia@fortis.szczecin.pl

+ formularz kontaktowy

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.