Środki trwałe – od OT do LT
Cel szkolenia:
Zapoznanie uczestników z zasadami ujmowania środków trwałych w księgach rachunkowych oraz w rozliczeniach podatkowych, ze szczególnym uwzględnieniem różnic między tymi dwoma ujęciami. Umożliwi to sprawne poruszanie się w tej tematyce oraz ułatwi podejmowanie właściwych decyzji dotyczących prowadzonej działalności.
Metody:
Wykład, warsztaty, ćwiczenia, prezentacja, dyskusja, odpowiedzi na pytania
Program:
- Definicja i klasyfikacja środków trwałych.
- Istota i znaczenie ujmowania środków trwałych w księgach rachunkowych.
- Rodzaje nabycia (kupno, wybudowanie, darowizna) i związane z nimi koszty.
- Remont, ulepszenie, modernizacja
- Środki trwałe, współfinansowane z dotacji unijnych
- Zasady i metody amortyzacji.
- Wykazy amortyzacyjne a ewidencja środków trwałych.
- Różnice między amortyzacją bilansową i podatkową
- Wpływ zmian w przepisach podatkowych na ujęcie środków trwałych.
- Zasady odpisów amortyzacyjnych w kontekście podatkowym.
- Wycofywanie i zbywanie środków trwałych a ich wpływ na podatki.
- Opodatkowanie zysków i strat związanych ze zbyciem środków trwałych.
- Ćwiczenia praktyczne i studia przypadków
◦ Analiza przykładowych transakcji nabycia i zbycia środków trwałych w ujęciu rachunkowym i podatkowym.
◦ Przygotowanie wykazów amortyzacyjnych dla różnych rodzajów środków trwałych.
◦ Obliczenia podatkowe związane z zyskami i stratami ze zbycia środków trwałych. - Zakończenie
◦ Podsumowanie głównych punktów szkolenia.
◦ Otwarta sesja pytań i odpowiedzi
Wykładowca:
Anna Seredyńska-Kraus – Prawnik i ekonomista, absolwent studów podyplomowych Executive MBA, edukatorka finansów i przedsiębiorczości.
Posiada 20 letnie doświadczenie jako dyrektor finansowy i główny księgowy, w branży komunalnej, produkcyjnej, usługowej. Wieloletni praktyk w zakresie kompleksowego zarządzania strategicznego i operacyjnego finansami przedsiębiorstwa, we wszystkich aspektach działalności. Szczególne obszary odpowiedzialności to: zarządzanie przepływami pieniężnymi, modelowanie scenariuszy operacyjnych, pozyskiwanie finansowania dłużnego i kapitałowego, optymalizacja kosztów działalności, projektowanie i implementacja rachunków kosztów i modeli rachunkowości zarządczej, analizy finansowe, rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków unijnych, wieloletnie prognozy na potrzeby instytucji finansowych, wdrażanie systemów informatycznych, sporządzanie sprawozdań finansowych, nadzór nad rozliczeniami z odbiorcami i dostawcami, windykacja należności, wykorzystanie excela w pracy działów księgowych.
Wykładowca przedmiotów finansowych na studiach na Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu, w tym z zakresu rachunkowosci zarządczej na studiach podyplomowych Executive Master of Business Administration.
Termin: do uzgodnienia
Czas trwania: 1 dzień (6 godzin lekcyjnych) w godz. np. 10.00 – 15.00
Ilość osób: do uzgodnienia
Miejsce: do uzgodnienia
Cena: do uzgodnienia
Zapraszamy do kontaktu. Przygotujemy ofertę do potrzeb Państwa pracowników.
Katarzyna Majewska
Tel. 721 350 300
e-mail: kasia@fortis.szczecin.pl
+ formularz kontaktowy