Zasady tworzenia i prowadzenia dokumentacji pracowniczej.

Radisson, Szczecin

Ewa Przybylak Kadry i płace Prawo pracy


Szczegóły szkolenia

11 marca 2026 r. w godz. od 1000 do 1500
Hotel Radisson BLU, Szczecin, pl. Rodła 10, I piętro, sala Sienkiewicz.

Cena

Udział stacjonarnie 480 zł / os. + VAT
Udział online 400 zł / os. + VAT

Ewa Przybylak

Radca prawny, były pracownik Państwowej Inspekcji Pracy oraz wieloletni nauczyciel akademicki. Kadrowiec zajmujący się również tematyką bezpieczeństwa i higieny pracy. Posiada bogate doświadczenie w zakresie prowadzenia szkoleń z zakresu prawa pracy

Certyfikat jakości MSUES

Certyfikat jakości MSUES
Opis szkolenia

Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z zasadami zakładania i prowadzenia dokumentacji pracowniczej wynikającymi z kodeksu pracy i rozporządzenia z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, w tym możliwości i warunków zamiany wersji papierowej na elektroniczną i odwrotnie, a także plusów i minusów każdej z tych form.
Szkolenia uwzględnia najnowsze zmiany w rozporządzeniu w sprawie dokumentacji pracowniczej, w sprawie treści świadectwa pracy oraz dokumentowaniu wniosków związanych z uprawnieniami rodzicielskimi.
Podczas szkolenia omówione zostaną również kwestie związane z dokumentowaniem zatrudnienia na podstawie umów cywilnoprawnych, cudzoziemców czy wpływu złożenia orzeczenia o stopniu niepełnosprawności w trakcie zatrudnienia. Dodatkowo poruszona zostanie problematyka ochrony danych osobowych w dziale kadrowym.
Szkolenie zostanie podparte stanowiskami Ministerstwa Pracy, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Metody:

  • wykład
  • prezentacja
  • dyskusja
  • odpowiedzi na pytania uczestników

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Dokumentacja pracownicza – co obejmuje? Rozporządzenie w sprawie dokumentacji pracowniczej
  2. Przechowywanie dokumentacji pracowniczej, okres przechowywania, warunki skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej. Zniszczenie i wydanie kopii dokumentacji pracowniczej. Obowiązki pracodawcy.
  3. Papierowo czy elektronicznie? Digitalizacja dokumentacji. Czy można prowadzić dokumentację w obu formach? Czy można zmienić postać prowadzenia dokumentacji pracowniczej? Obowiązki pracodawcy w tym zakresie.
  4. Akta osobowe – część A.
    • ochrona danych osobowych w dziale kadr – dane i informacje pozyskiwane od kandydatów do pracy i pracowników. Dane wrażliwe, dane dobrowolne, klauzula informacyjna, kwestionariusz.
    • jakie dokumenty powinny a jakie mogą znaleźć się w części A?
    • oryginały czy kopie?
    • staż pracy na nowych zasadach
    • oświadczenia o niekaralności: kiedy są wymagane,
    • badania lekarskie,
    • szczególne uprawnienia pracownika niepełnosprawnego, dokumenty potwierdzające stopień niepełnosprawności,
    • postępowanie z dokumentami potwierdzającymi wcześniejsze zatrudnienie poza granicą państwa (u zagranicznego pracodawcy),
    • dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje, przebieg zatrudnienia,
    • dane osobowe osoby zawiadamianej w razie wypadku pracownika
  5. Akta osobowe – część B. Dokumenty tworzone w trakcie zatrudnienia pracownika.
    • umowa o pracę – zasady określania miejsca wykonywania pracy, informacje o warunkach zatrudnienia (art. 29 § 3 k.p.),
    • potwierdzenie zapoznania się z treścią regulaminów,
    • ocena ryzyka zawodowego,
    • informacja o celu, zakresie oraz sposobie zastosowania monitoringu, kontroli trzeźwości,
    • zapoznanie się z przepisami BHP,
    • dokumentacja uprawnień rodzicielskich,
    • zasady podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników i ich dokumentowanie,
    • zmiany w treści stosunku pracy, wypowiedzenia zmieniające, aneksy do umów o pracę, przeniesienie służbowe, polecenia, oświadczenia,
    • dokumentacja pracy zdalnej.
  6. Akta osobowe – część C. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy o pracę, Świadectwo pracy.
    Nowa treść świadectwa pracy.
  7. Akta osobowe – część D. Dokumentacja kar porządkowych – tworzone dokumenty i zasady ich usuwania z akt osobowych zgodnie z nowymi przepisami.
  8. Akta osobowe – część E. Dokumentacja kontroli trzeźwości. Czy pracodawca dostanie notatkę z kontroli przeprowadzonej przez uprawniony organ?
  9. Nowe uprawnienia pracownicze a dokumentacja osobowa. Omówienie zmian w zakresie dokumentacji pracowniczej z 2023 r.
  10. Pozostała dokumentacja pracownicza – gdzie ją przechowywać. Przykłady z praktyki np. deklaracje ZUS, dokumentacja PPK, ZFŚS, inne.
  11. Inna dokumentacja pracownicza.
    • Jakie nowe informacje znajdują się w ewidencji czasu pracy?
    • Jakie dokumenty przechowujemy wraz z ewidencja czasu pracy?
    • W jakiej formie powinna być prowadzona ewidencja czasu pracy?
    • Jak długo należy przechowywać ewidencję czasu pracy?
    • Czy przechowujemy również harmonogramy czasu pracy?
    • Ewidencja odzieży i obuwia roboczego
    • Ewidencja dokonanych wypłat wynagrodzenia i innych składników.
  12. Zakres dokumentacji tworzonej i prowadzonej dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych- co kontroluje PIP a co ZUS
  13. Badania lekarskie i szkolenia BHP dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych zakres dokumentacji. Zmiany obowiązujące od 01.01.2019 r.

Harmonogram:

  • 10.00 – 11.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
  • 11.45 – 13.15  – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 13.15 – 13.30 – przerwa kawowa
  • 13.30 – 15.00  – szkolenie (2 godziny lekcyjne)

Cena:

  • Cena za udział w szkoleniu online to 400 zł netto od osoby
  • Cena za udział w szkoleniu stacjonarnie to 480 zł netto od osoby

Do powyższych cen należy doliczyć obowiązujący podatek VAT 23%.
Cena dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych – VAT zw.


Formularz zgłoszeniowy

Szkolenie: Zasady tworzenia i prowadzenia dokumentacji pracowniczej. w dn. 11.03.2026

Wybierz formę szkolenia

Uczestnicy szkolenia

Lista uczestników

Prosimy o wprowadzenie danych wszystkich osób biorących udział w szkoleniu za pomocą przycisku "Dodaj uczestnika". W przypadku szkoleń online adres e-mail jest wymagany i służy do przesłania dostępu do platformy szkoleniowej.

Stanowisko - Podanie stanowiska zajmowanego w organizacji jest opcjonalne, ale zalecane. Informacja ta pozwoli naszym wykładowcom lepiej dopasować materiały szkoleniowe oraz przykłady praktyczne do specyfiki Państwa działalności.

Dane kontaktowe

Osoba zgłaszająca uczestników na szkolenie

Prosimy o podanie danych osoby zgłaszającej powyższych uczestników na szkolenie. Dane te posłużą do wysłania mailowego potwierdzenia przesłania formularza oraz do przyszłego kontaktu w sprawie szkolenia.

Dane rozliczeniowe

Forma rozliczenia

Nabywca

Odbiorca

Finansowanie publiczne

Czy udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych?

Na adres email podany w formularzu wyślemy Ci potwierdzenie zgłoszenia, a w nim formularz zwolnienia z VAT. Wypełnij go i w ciągu 3 dni roboczych odeślij do nas na adres: [email protected]

Zgody

Ważne informacje

FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora.

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Szkolenia online - Aby w pełni korzystać z naszych szkoleń online, prosimy o upewnienie się, że Państwa sprzęt spełnia wymagania techniczne. Niezbędne jest posiadanie komputera lub urządzenia mobilnego z aktualnym systemem operacyjnym, przeglądarką internetową, głośnikami oraz stabilnym łączem internetowym o przepustowości min. 5 Mbit/s. Szczegółowe informacje znajdą Państwo w zakładce wymagania techniczne szkoleń online. Zalecamy sprawdzenie sprzętu przed szkoleniem, aby uniknąć trudności w trakcie zajęć. W razie pytań dotyczących wymagań technicznych, prosimy o kontakt z naszym zespołem wsparcia.

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.