Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2024

Hotel Radisson BLU, Szczecin

Anna Seredyńska-Kraus Księgowość


Szczegóły szkolenia

26 listopad 2024 r. w godz. od 1000 do 1500
Hotel Radisson BLU, Szczecin, pl. Rodła 10, I piętro, sala Reymont.

Cena

Udział stacjonarnie 460 zł / os.
Udział online 390 zł / os.

Anna Seredyńska-Kraus

Prawnik i ekonomista, absolwent studów podyplomowych Executive MBA, edukatorka finansów i przedsiębiorczości. Posiada 20 letnie doświadczenie jako dyrektor finansowy i główny księgowy, w branży komunalnej, produkcyjnej, usługowej. Wieloletni praktyk w zakresie kompleksowego zarządzania strategicznego i operacyjnego finansami przedsiębiorstwa, we wszystkich aspektach działalności. Szczególne obszary odpowiedzialności to: zarządzanie przepływami pieniężnymi, modelowanie scenariuszy operacyjnych, pozyskiwanie finansowania dłużnego i kapitałowego, optymalizacja kosztów działalności, projektowanie i implementacja rachunków kosztów i modeli rachunkowości zarządczej, analizy finansowe, rozliczanie projektów współfinansowanych ze środków unijnych, wieloletnie prognozy na potrzeby instytucji finansowych, wdrażanie systemów informatycznych, sporządzanie sprawozdań finansowych, nadzór nad rozliczeniami z odbiorcami i dostawcami, windykacja należności, wykorzystanie excela w pracy działów księgowych. Wykładowca przedmiotów finansowych na studiach na Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu, w tym z zakresu rachunkowosci zarządczej na studiach podyplomowych Executive Master of Business Administration.

Cel szkolenia:

Dostarczenie uczestnikom praktycznej kompleksowej wiedzy w zakresie poprawnego zamykania ksiąg rachunkowych roku 2024, z uwzględnieniem aktualnych przepisów bilansowych i podatkowych.

Program:

  1. Podstawy prawne sporządzania sprawozdania finansowego
    • Ustawa o rachunkowości
    • Międzynarodowe Standardy Rachunkowości
  2. Odpowiedzialność poszczególnych organów jednostki za sporządzenie, zatwierdzenie i ogłoszenie sprawozdania
    • osoba sporządzająca
    • kierownik jednostki
    • organy nadzorcze (rada Nadzorcza, Komisja Rewizyjna)
  3. Ogólne zasady sporządzania sprawozdań wg Ustawy o Rachunkowości
  4. Elektroniczna forma sprawozdania, podpisy, przekazywanie do KRS
  5. Ważne terminy ustawowe
  6. Uproszczenia w sprawozdaniach- kto może je stosować
  7. Założenie kontynuacji działania jednostki w kontekście kryzysu gospodarczego i wojny w Ukrainie
  8. Obligatoryjne badanie rocznego sprawozdania
  9. Fakultatywne badanie sprawozdania finansowego- za i przeciw
  10. Poszczególne elementy sprawozdania- zasady prezentacji danych
    • wprowadzenie do sprawozdania
    • polityka rachunkowości
    • bilans
    • rachunek zysków i strat
    • rachunek przepływów pieniężnych
    • zestawienie zmian w kapitale własnym
    • informacja dodatkowa
    • sprawozdanie z działalności jednostki
  11. Sporządzanie informacji o różnicach pomiędzy wynikiem finansowym a podstawą opodatkowania
  12. Ustalanie i sprawdzanie stanu aktywów i pasywów za pomocą inwentaryzacji
    • terminy przeprowadzania
    • rozliczenia i wycena
    • odpowiedzialność za prawidłowy przebieg
  13. Podatek odroczony- prawidłowa kalkulacja i prezentacja
    • Przyczyny wykazywania podatku odroczonego
    • zasada ostrożnej wyceny
    • różnice trwałe i różnice przejściowe
  14. Omówienie poszczególnych elementów aktywów i pasywów
  15. Wybrane problemy sporządzania sprawozdania finansowego
  16. Dobre praktyki w zakresie współpracy z biegłym rewidentem
  17. Organizacja pracy jak usprawnić proces zamykania ksiąg
    • wykorzystanie nowych technologii pracy zespołowej
    • zarządzanie procesem, delegowanie zadań
  18. Mapa drogowa procesu zamknięcia rok 2024
  19. Otwarta dyskusja na temat trudności i wyzwań związanych ze sporządzaniem sprawozdań
  20. Zakończenie szkolenia

Formularz zgłoszeniowy

Szkolenie: Bilansowe i podatkowe zamknięcie roku 2024 w dn. 26.11.2024

Wybierz formę szkolenia

Uczestnicy szkolenia

Dane kontaktowe

Osoba zgłaszająca uczestników na szkolenie

Prosimy o podanie danych osoby zgłaszającej powyższych uczestników na szkolenie. Dane te posłużą do wysłania mailowego potwierdzenia przesłania formularza oraz do przyszłego kontaktu w sprawie szkolenia.

Dane rozliczeniowe

Forma rozliczenia

Nabywca

Odbiorca

Finansowanie publiczne

Czy udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych?

Na adres email podany w formularzu wyślemy Ci potwierdzenie zgłoszenia, a w nim formularz zwolnienia z VAT. Wypełnij go i w ciągu 3 dni roboczych odeślij do nas na adres: szkolenia@fortis.szczecin.pl

Zgody

Ważne informacje

FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora.

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.