WYJAZDOWE

Podatki w 2026 roku (KSeF od 1.02.2026 oraz Zmiany w podatkach dochodowych od 1.01.2026)

New Skanpol, Kołobrzeg

Michał Zając Mirela Chomont-Wolak KSeF Księgowość Podatki Wyjazdowe


Szczegóły szkolenia

26-27.01.2026
Hotel New Skanpol, 78-100 Kołobrzeg, ul. Dworcowa 10.

Michał Zając

Michał Zając

Doradca podatkowy, prawnik, wspólnik kancelarii doradców podatkowych: KANCELARIA WOJTAS I ZAJĄC. Posiada 20-letnie doświadczenie w zakresie prawa podatkowego. Zajmuje się kompleksowym doradztwem podatkowym na rzecz polskich i zagranicznych przedsiębiorców. W sposób szczególny koncentruje się na wsparciu dla firm rodzinnych oraz podmiotów z kapitałem skandynawskim. W swojej pracy pomaga klientom w procesach przekształceń, połączeń lub aportów. Wspiera również klientów w rozwiązywaniu wątpliwości podatkowych, które powstają w codziennej praktyce firm działających w Polsce. Istotną częścią jego praktyki jest również prowadzenie projektów dotyczących tzw. cen transferowych (przygotowywanie zarówno dokumentacji „Local file”, jak i analiz porównawczych – benchmarków). Jego bieżąca praktyka obejmuje również prowadzenie postępowań podatkowych oraz spraw sądowo-administracyjnych. Reprezentuje klientów w toku kontroli podatkowych, jak również występuje przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym w Warszawie. W ramach działalności społecznej – od 2022 roku Michał Zając jest Przewodniczącym Zarządu Zachodniopomorskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych, a w poprzedniej kadencji pełnił funkcję członka Zarządu.

Mirela Chomont-Wolak

Radca Prawny, Doradca Podatkowy, wykładowca akademicki, były pracownik organów administracji skarbowej, członek zespołu ekspertów do spraw Karnych Skarbowych przy Krajowej Izbie Doradców Podatkowych, doświadczona trenerka i autorka szkoleń. Studia ukończyła z wyróżnieniem jako najlepsza absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego w Szczecinie – rocznik 2010. Absolwentka kierunku „Analiza Ekonomiczna i Controlling przedsiębiorstw” na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Katedra Controllingu, Analizy Finansowej i Wyceny. Obecnie prowadzi prywatną praktykę obejmującą obsługę prawną i podatkową klientów indywidualnych, podmiotów gospodarczych oraz jednostek sektora finansów publicznych. Doświadczenie nabyła w największych kancelariach prawniczych Pomorza Zachodniego oraz firmach audytorsko – księgowych, obsługujących również Urzędy, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Certyfikat jakości MSUES

Certyfikat jakości MSUES
Opis szkolenia

Na szkoleniu zostaną omówione najważniejsze zmiany w podatkach dochodowych na 2026 rok w tym wprowadzenie do raportowania JPK CIT i JPK PIT oraz przygotowanie do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

Metody:

  • wykład
  • prezentacja
  • dyskusja
  • odpowiedzi na pytania uczestników

Program:

Dzień 1: KSef – obowiązkowy od 2026 r. – jakie działania podjąć aby przygotować się do wdrożenia (Mirela Chomont-Wolak)

  1. dotychczasowe regulacje prawne dotyczące obowiązywania KSEF
  2. omówienie projektu nowelizacji wprowadzającej obowiązkowy KSeF oraz wejście w życie przepisów
  3. najnowsze wyjaśnienia Ministerstwa Finansów w zakresie KSEF,
  4. struktura FA(3),
  5. zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i archiwizowanie faktur,
  6. jakie poczynić kroki w celu wdrożenia nowego KSeF – system stanie się obowiązkowy od 2026 r.
  7. czy będzie konsolidacja KSeF z PEF?
  8. czy stosowanie KSeF będzie wymagało zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
  9. czy będzie dostępny wzór faktur?
  10. termin przechowywania faktur w KSeF,
  11. struktury logiczne i wyjaśnienia Ministerstwa Finansów,
  12. zachęty do stosowania KSeF,
    • 40-dniowy zwrot podatku VAT,
    • ułatwione stosowanie korekty in minus po stronie sprzedawcy i nabywcy,
    • brak konieczności dostarczania JPK_FA na żądanie organów podatkowych,
    • brak obowiązków związanych z autentycznością pochodzenia, czytelnością oraz integralnością faktur,
  13. Rodzaje dokumentów wystawianych przy użyciu w KSeF,
  14. proces wystawienia faktury w KSeF:
    • możliwość wystawienia faktury bezpośrednio z KSeF,
    • wystawienia faktury w KSeF poprzez system informatyczny podatnika,
    • wystawienia faktury w KSeF poprzez tworzenie „pliku wsadowego”.
  15. walidacja faktury wysłanej do KSeF w celu wystawienia:
  16. zgodność faktury wysyłanej do KSeF ze strukturą FA_VAT,
  17. obowiązkowe dane, które musi posiadać faktura, żeby było możliwej jej wystawienie w KSeF.
  18. omówienie elementów faktur wystawionych w KSeF
  19. rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAl, KOR_ROZ, UPR),
  20. kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF
    • podatnik zwolniony z VAT,
    • podatnik posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej,
    • działalność nierejestrowana,
    • podatnik jedynie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT,
  21. informacje dodatkowe w fakturach ustrukturyzowanych oraz załączniki do faktur ustrukturyzowanych (np. protokoły odbioru, warunki dostawy INCOTERMS, nr WZ, adres dostawy, dane odbiorcy innego niż nabywca itp.)
  22. weryfikacja uprawnień osoby/podmiotu do korzystania z KSeF:
    • rodzaje uprawnień do korzystania z KSeF,
    • sposób nadawania uprawnień do korzystania z KSeF,
    • wyjątkowe sytuacje, w którym będzie konieczność z korzystania z formularza ZAW-FA,
    • odpowiedzialność karno-skarbowa osoby korzystającej z uprawnień do korzystania z KSeF.
  23. informacja o stosowaniu KSeF – Biała lista podatników,
  24. w jaki sposób dokumentować WDT, eksport towarów, eksport usług oraz sprzedaż na rzecz konsumentów,
  25. jakie działania podjąć w przypadku czasowej niedostępności, awarii i sytuacji kryzysowej w KSeF,
  26. opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR,
  27. nowe regulacje określające termin wystawienia faktury,
  28. zasady wystawiania faktury korygujących w KSeF,
  29. zasady korygowania faktur ustrukturyzowanych (wystawionych w KSeF):
    • czy faktury wystawione poza KSeF można korygować w formie ustrukturyzowanej?
    • czy faktury ustrukturyzowane (wystawione w KSeF) można korygować w formie „tradycyjnej”?
    • czy do faktury ustrukturyzowanej można wystawić notę korygującą?
    • czy jest możliwe anulowanie faktury ustrukturyzowanej?
    • preferencje związane w wystawieniem faktur korygujących w KSeF.
  30. nota korygująca – w jakich przypadkach będzie można ją stosować,
  31. Określenie momentu wystawienia i otrzymania faktury ustrukturyzowanej:
    • moment wystawienia faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    • data wystawienia faktury w KSeF a data powstania obowiązku podatkowego VAT oraz PIT/CIT
    • moment otrzymania faktury w KSeF w świetle przepisów ustawy o VAT,
    • moment otrzymania faktury w KSeF a prawo do odliczenia podatku VAT.
  32. dodatkowe wymogi przy płaceniu za fakturę z KSeF,
  33. płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi,
  34. co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących, czy one znikną?
  35. akceptacja stosowania faktur w KSeF,
  36. data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF – zasady,
  37. jakie kary wprowadzi ustawodawca za pominięcie faktury w KSeF – sankcje,
  38. faktury zaliczkowe – nowe zasady wystawiania,
  39. faktury RR (w tym korygujące) – nowe zasady wystawiania,
  40. rozliczenie z rolnikiem ryczałtowym – nowe zasady,
  41. zakres automatycznej kontroli faktur w systemie KSeF przez Krajową Administrację Skarbową.
  42.  przepisy przejściowe.

Dzień 2: Wybrane zmiany podatkowe od 1 stycznia 2026 r., w tym wprowadzenie do raportowania JPK CIT i JPK PIT (Michał Zając)

    1. Zmiany związane z samochodami osobowymi (PIT, CIT) – amortyzacja, leasing (nowe limity, przepisy przejściowe).
    2. Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Zmiany dotyczące prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR), raportowanie danych w strukturze JPK_KPIR.
    3. Nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia ewidencji przychodów dla ryczałtowców
    4. Zmiany dotyczące indywidualnych stawek amortyzacyjnych – budynki (lokale) niemieszkalne i budowle zlokalizowanych w gminach o wysokiej stopie bezrobocia oraz niskim wskaźniku dochodów podatkowych.
    5. Zmiany i planowane zmiany w Ordynacji podatkowej (wątpliwości dotyczące stanu faktycznego, przedawnienie, naliczanie odsetek za zwłokę).
    6. Zmiany w podatkach dochodowych na rok 2026
      • stosowanie stawki 9% CIT (dłuższy rok podatkowy),
      • wyższy CIT dla banków,
      • modyfikacja kasowego PIT (podwyższenia limitu przychodów)?
      • zmiany / abolicja w CIT estońskim?
      • PIT od wygranych w konkursach?
      • warunkującego wybór kasowego PIT
    7. JPK CIT i JPK PIT – obowiązki wchodzące w życie od 2026 roku
      • podatnicy i podmioty objęte obowiązkiem
      • raportowane okresy i terminy raportowania
      • rodzaje plików JPK
      • cel i zakres danych w plikach
      • omówienie struktury JPK_KR_PD
      • omówienie struktury JPK_ST_KR
      • struktury JPK_PKPIR, JPK_EWP i JPK_ST
      • znaczniki księgowe i podatkowe w JPK_KR_PD

Termin:

Rozpoczęcie szkolenia: 26.01.2026 (poniedziałek) od godz. 10.00
– Hotel New Skampol, 78-100 Kołobrzeg, ul. Dworcowa 10.
Zakończenie szkolenia: 27.01.2026 (wtorek) godz. 15.00

Harmonogram:

26.01.2026 (poniedziałek)

  •  9.30 – 10.00 – rejestracja uczestników
  • 10.00 – 11.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
  • 11.45 – 13.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 13.15 – 14.00 – lunch
  • 14.00 – 15.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • kolacja

27.01.2026 (wtorek)

  • śniadanie
  •  9.00 – 10.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 10.30 – 10.45 – przerwa kawowa
  • 10.45 – 12.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 12.15 – 12.30 – przerwa kawowa
  • 12.30 – 14.00 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 14.00 – 15.00 – lunch

Miejsce:

Hotel New Skanpol
78-100 Kołobrzeg, ul. Dworcowa 10

Cena:

Cena od osoby w pokoju dwuosobowym: 1 540 zł netto *
Cena od osoby w pokoju jednoosobowym: 1 640 zł netto *
Przyjazd w przeddzień szkolenia dodatkowo płatne: 260 zł netto* / pokój jednoosobowy ze śniadaniem, 330 zł netto* / pokój dwuosobowy ze śniadaniem.
* Do powyższych cen należy doliczyć obowiązujący podatek VAT 23%.
Dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych VAT zw.
Cena obejmuje:
  • 12 godz. lekcyjnych zajęć (2 dni po 6 godzin lekcyjnych)
  • materiały seminaryjne
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • serwis kawowy podczas szkoleń
  • pobyt w Hotelu New Skanpol w Kołobrzegu, ul. Dworcowa 10, od poniedziałku godz. 10:00 do wtorku godz. 15:00
  • wyżywienie: poniedziałek – lunch, kolacja, wtorek – śniadanie, lunch
  • osoby przyjeżdżające dzień wcześniej (w niedzielę – przyjazd od godz. 14.00) mają zapewnione śniadanie w poniedziałek. Istnieje możliwość wykupienia obiadokolacji za cenę 75 zł netto od osoby.
Ponadto nasi klienci otrzymują gratis korzystanie z basenu i saun dostępnych w Aqua Center w Hotelu.
Istnieje możliwość skorzystania z parkingu hotelowego za dodatkową opłatą – 60 zł za dobę hotelową za jeden samochód.

Istnieje możliwość uczestnictwa w szkoleniu bez noclegu. Cena szkolenia bez noclegu to 1300 zł netto* od osoby

* Do powyższych cen należy doliczyć obowiązujący podatek VAT 23%.
   Dla opłacających szkolenie w całości ze środków publicznych VAT zw.

Cena „bez noclegu” obejmuje:
  • 12 godz. lekcyjnych zajęć (2 dni po 6 godzin lekcyjnych)
  • materiały seminaryjne
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • serwis kawowy podczas szkolenia
  • wyżywienie: 2 x lunch

Formularz zgłoszeniowy

Szkolenie wyjazdowe: Podatki w 2026 roku (KSeF od 1.02.2026 oraz Zmiany w podatkach dochodowych od 1.01.2026) w dn. 26-27.01.2026

Wybierz opcję noclegu

Uczestnicy szkolenia

Lista uczestników

Prosimy o wprowadzenie danych wszystkich osób biorących udział w szkoleniu za pomocą przycisku "Dodaj uczestnika". W przypadku szkoleń online adres e-mail jest wymagany i służy do przesłania dostępu do platformy szkoleniowej.

Stanowisko - Podanie stanowiska zajmowanego w organizacji jest opcjonalne, ale zalecane. Informacja ta pozwoli naszym wykładowcom lepiej dopasować materiały szkoleniowe oraz przykłady praktyczne do specyfiki Państwa działalności.

Dane kontaktowe

Osoba zgłaszająca uczestników na szkolenie

Prosimy o podanie danych osoby zgłaszającej powyższych uczestników na szkolenie. Dane te posłużą do wysłania mailowego potwierdzenia przesłania formularza oraz do przyszłego kontaktu w sprawie szkolenia.

Dane rozliczeniowe

Forma rozliczenia

Nabywca

Odbiorca

Finansowanie publiczne

Czy udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych?

Na adres email podany w formularzu wyślemy Ci potwierdzenie zgłoszenia, a w nim formularz zwolnienia z VAT. Wypełnij go i w ciągu 3 dni roboczych odeślij do nas na adres: [email protected]

Zgody

Ważne informacje

FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora.

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.