WYJAZDOWE

PODSUMOWANIE ZMIAN W PRAWIE PRACY

SPA Bagiński & Chabinka, Międzyzdroje

Kalina Kaczmarek Kadry i płace Prawo pracy Wyjazdowe


Szczegóły szkolenia

13-14.11.2025
SPA Bagiński & Chabinka, Międzyzdroje, ul. Gryfa Pomorskiego 74

Kalina Kaczmarek

wieloletni trener i praktyk, ekspert prawa pracy z 19 letnim doświadczeniem; W latach 2001-2018 pracownik Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku, na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi, specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji.

Certyfikat jakości MSUES

Certyfikat jakości MSUES
Opis szkolenia

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom aktualnej i praktycznej wiedzy na temat najnowszych zmian w prawie pracy, obowiązujących od 2025 roku, w tym także planowanych regulacji unijnych mających wejść w życie w kolejnych latach. Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do prawidłowego stosowania przepisów w codziennej pracy, w szczególności w zakresie wynagrodzeń, urlopów, czasu pracy, zatrudniania i zwalniania pracowników oraz prowadzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Po ukończonym szkoleniu ze zmian w Prawie pracy uczestnik potrafi:

  • Stosować aktualne przepisy prawa pracy w codziennej praktyce kadrowo-płacowej.
  • Sporządzać dokumentację zgodną z obowiązującymi przepisami (np. umowy, wypowiedzenia, grafiki czasu pracy).
  • Interpretować i rozwiązywać problemy związane z nieobecnościami pracowniczymi oraz czasem pracy.
  • Obliczać odpisy na ZFŚS oraz prawidłowo dokumentować przyznawanie świadczeń socjalnych.
  • Weryfikować zgodność wewnętrznych dokumentów kadrowych z przepisami RODO.

Metody:

  • wykład
  • prezentacja
  • dyskusja
  • odpowiedzi na pytania uczestników

Program:

  1. Zmiana minimalnego wynagrodzenia oraz stawki godzinowej za pracę od 1 stycznia 2025 r.
  2. Wpływ wzrostu minimalnego wynagrodzenia na:
    • wynagrodzenia za czas zwolnienia lekarskiego,
    • kwoty wolne od potrąceń,
    • wysokość składek na ubezpieczenia społeczne dla pracowników młodocianych,
    • dodatek za prace w porze nocnej
    • odszkodowanie dla pracowników poddanego działaniom mobbingowym.
  3. Podsumowanie  zmiany w 2025 r.
    • Zmiany w zakresie urlopu macierzyńskiego dla rodziców wcześniaków
    • Planowane zmiany w zakresie L4,
    • Wigilia dniem wolnym od pracy od 2025 r.
    • Zmiana przepisów dotyczących mobbingu – nowe obowiązki pracodawcy
  4. Dyrektywa unijna dotycząca ws. wzmocnienia zasad równości wynagrodzeń – nowe obowiązki po stronie pracodawców od 2026r.
  5. Nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy w 2025 r. – problemy praktyczne
    • Treść i forma umowy o pracę – o czym należy pamiętać w 2025 r.?
    • Miejsce wykonywania pracy a miejsce siedziby pracodawcy.
    • Umowa na zastępstwo a okres jej trwania po zmianie przepisów – stanowisko PIP.
    • Umowa na okres próbny – na co należy uważać wpisując w umowie o pracę na okres próbny zamiar co do kolejnej umowy lub klauzulę o jej wydłużeniu?
    • Kiedy pracodawca ma obowiązek uzasadnić rozwiązanie umowy na okres próbny – jak zrobić to poprawnie?
    • W jakich sytuacjach pracodawca może wydłużyć czas trwania umowy na okres próbny?
    • Zmiana warunków zatrudnienie – co musisz wiedzieć?
    • Jak prawidłowo przygotować wypowiedzenie umowy na czas określony i jaki podać powód jej zakończenia?
  6. Nieobecności pracownicze w 2025 r.
    • Nieobecności usprawiedliwione i nieusprawiedliwione
    • Siła wyższa, urlop opiekuńczy – o czym należy pamiętać?
    • Wątpliwości związane z urlopem z powodu działania siły wyższej, urlopu opiekuńczego oraz wyjść prywatnych
  7. Czas pracy w 2025 roku
    • Czas pracy a szkolenia pracowników
    • Czas pracy pracowników zatrudnionych w niepełnym wymiarze czasu pracy
    • Kiedy występują u pracownika zatrudnionego w niepełnym wymiarze czasu pracy godziny ponadwymiarowe, a kiedy godziny nadliczbowe
    • Kiedy są godziny średniotygodniowe
    • Rekompensata nadgodzin a zasada przeciętnie pięciodniowego czasu pracy
    • Kiedy należy zgłosić do PIP informację o okresie rozliczeniowym czasu pracy
    • Czy w trakcie okresu rozliczeniowego czasu pracy można zmieniać grafiki czasu pracy
    • Kiedy można skrócić odpoczynek dobowy i tygodniowy czasu pracy
    • Co znaczy równoważenie odpoczynku 11 godzin
    • Delegacja a czas pracy
    • Kiedy musimy mieć grafiki i na jaki okres czasu pracy należy je sporządzić
    • Pułapki czas pracy w praktyce
    • Zapisy w regulaminie pracy dotyczące czasu pracy
  8. Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2025 roku

ZFŚS w kontekście przepisów RODO

  • wdrożenie rozporządzenia RODO – pozyskiwanie, przetwarzanie, udostępnianie danych osobowych na potrzeby weryfikacji kryterium socjalnego na nowych, obowiązujących od 25 maja 2018 roku zasadach
  • Komisja ZFŚS a RODO
  • Dokumentacja ZFŚS – dane pracownika, małżonka, dzieci, dane z dokumentacji medycznych .

   Adresaci  ustawy o  ZFŚS

  • osoby uprawnione na mocy regulaminu
  • osoby na urlopach bezpłatnych , wychowawczych i macierzyńskich
  • katalog ustawowy (pracownicy i renciści, członkowie rodzin)
  • czy różnicować świadczenia między pracownikami a emerytami
  • ZFŚS dla emerytów i rencistów – byłych pracowników

 Wysokość odpisów podstawowych na ZFŚS w 2025 roku

  • zasady naliczania odpisu i metodyka ustalania przeciętnej liczby zatrudnionych.
  • kiedy istnieje możliwość jego kształtowania,
  • rezygnacji z tworzenia Funduszu i wypłacania świadczenia urlopowego
  • statystyczne metody przeliczania pracowników na pełne etaty.
  • naliczenie i przekazanie odpisów – zgodnie z przepisami.
  • korekta środków socjalnych na stan 31 grudnia.

Zasady tworzenia komisji socjalnych oraz tworzenie regulaminu socjalnego.

  • regulamin socjalny (zasady wprowadzenia, elementy składowe).
  • komisja socjalna (zasady działania, skład i reprezentacja).
  • rozpoznanie potrzeb socjalnych załogi – tworzenie preliminarza socjalnego
  • budowanie kryterium socjalnego na potrzeby konkretnego pracodawcy i pod potrzeby personelu
  • ustalanie w regulaminie socjalnym osób fakultatywnie uprawnionych do świadczeń z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych ZFŚS.
  • kryteria stosowane przy przydzielaniu świadczeń (socjalne i ogólny dostęp).
  • weryfikacja kryterium socjalnego (ocena sytuacji rodzinnej, materialnej i życiowej uprawnionego).
  • dokumentacja przyznanej pomocy.
  • udział związków zawodowych i przedstawiciela załogi w sferze zakładowej działalności socjalnej; pracodawca jako administrator środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (zakres ingerencji).

Osoby uprawnione do korzystania ze świadczeń socjalnych.

  • katalog ustawowy (pracownicy, emeryci i renciści, członkowie rodzin).
  • osoby uprawnione na mocy regulaminu.

Rodzaje świadczeń socjalnych finansowanych z Funduszu wolnych od podatku dochodowego od osób fizycznych.

  • limity zwolnień wypłat z ZFŚS w 2025r.  wynikające z ustawy z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz.U.  z 2017 r. poz.2175).

 Rezygnacja z tworzenia funduszu, niższe odpisy

  • rezygnacja z tworzenia ZFŚS przez dużych i małych pracodawców oraz zasady obniżania wysokości odpisów na fundusz socjalny.
  • rola związków zawodowych.
  • informacja dla pracowników przekazywana do końca stycznia.

  Egzekucja ze świadczeń socjalnych

  • Pełne czy ograniczone potrącenia.
  • Współpraca z organem egzekucyjnym

 

Termin:

Rozpoczęcie szkolenia: 13.11.2025 (czwartek) od godz. 10.00 – Ośrodek Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach, ul. Gryfa Pomorskiego 74.
Zakończenie szkolenia: 14.11.2025 (piątek) godz. 15.00

Harmonogram:

13.11.2025 (czwartek)

  •  9.30 – 10.00 – rejestracja uczestników
  • 10.00 – 11.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
  • 11.45 – 13.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 13.15 – 14.00 – obiad
  • 14.00 – 15.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • kolacja

14.11.2025 (piątek)

  • śniadanie
  •  9.00 – 10.30 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 10.30 – 10.45 – przerwa kawowa
  • 10.45 – 12.15 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 12.15 – 12.30 – przerwa kawowa
  • 12.30 – 14.00 – szkolenie (2 godziny lekcyjne)
  • 14.00 – 15.00 – obiad

Miejsce:

Ośrodek Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka
72-500 Międzyzdroje, ul. Gryfa Pomorskiego 74

Cena:

Cena od osoby w pokoju dwuosobowym: 1 440 zł
Cena od osoby w pokoju jednoosobowym: 1 530 zł
Przyjazd w przeddzień szkolenia dodatkowo płatne: 304 zł za pokój jednoosobowy, 430 zł za pokój dwuosobowy.
Cena obejmuje:
  • 12 godz. lekcyjnych zajęć (2 dni po 6 godzin lekcyjnych)
  • materiały seminaryjne
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • serwis kawowy podczas szkoleń
  • pobyt w Ośrodku Wypoczynku i Odnowy Biologicznej SPA Bagiński & Chabinka w Międzyzdrojach, ul. Gryfa Pomorskiego 74, od czwartku godz. 10:00 do piątku godz. 15:00
  • wyżywienie: czwartek – obiad, kolacja, piątek – śniadanie, obiad
  • osoby przyjeżdżające dzień wcześniej (w środę – przyjazd od godz. 14.00), mają zapewnioną obiadokolację w środę oraz śniadanie w czwartek.
Ponadto nasi klienci otrzymują gratis korzystanie z basenu, sauny suchej, łaźni parowej, jaccuzi oraz fitness.
Parking dodatkowo płatny – 20 zł za dobę hotelową za jeden samochód.

Istnieje możliwość uczestnictwa w szkoleniu bez noclegu. Cena szkolenia bez noclegu to 1100 zł od osoby

Cena „bez noclegu” obejmuje:
  • 12 godz. lekcyjnych zajęć (2 dni po 6 godzin lekcyjnych)
  • materiały seminaryjne
  • zaświadczenia o ukończeniu szkolenia
  • serwis kawowy podczas szkolenia
  • wyżywienie: obiad w czwartek, obiad w piątek

Formularz zgłoszeniowy

Szkolenie wyjazdowe: PODSUMOWANIE ZMIAN W PRAWIE PRACY w dn. 13-14.11.2025

Wybierz opcję noclegu

Uczestnicy szkolenia

Lista uczestników

Prosimy o wprowadzenie danych wszystkich osób biorących udział w szkoleniu za pomocą przycisku "Dodaj uczestnika". W przypadku szkoleń online adres e-mail jest wymagany i służy do przesłania dostępu do platformy szkoleniowej.

Stanowisko - Podanie stanowiska zajmowanego w organizacji jest opcjonalne, ale zalecane. Informacja ta pozwoli naszym wykładowcom lepiej dopasować materiały szkoleniowe oraz przykłady praktyczne do specyfiki Państwa działalności.

Dane kontaktowe

Osoba zgłaszająca uczestników na szkolenie

Prosimy o podanie danych osoby zgłaszającej powyższych uczestników na szkolenie. Dane te posłużą do wysłania mailowego potwierdzenia przesłania formularza oraz do przyszłego kontaktu w sprawie szkolenia.

Dane rozliczeniowe

Forma rozliczenia

Nabywca

Odbiorca

Finansowanie publiczne

Czy udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych?

Na adres email podany w formularzu wyślemy Ci potwierdzenie zgłoszenia, a w nim formularz zwolnienia z VAT. Wypełnij go i w ciągu 3 dni roboczych odeślij do nas na adres: szkolenia@fortis.szczecin.pl

Zgody

Ważne informacje

FORTIS zastrzega sobie prawo odwołania szkolenia z przyczyn od organizatora niezależnych, przy całkowitym zwrocie kwot wpłacanych na rzecz organizatora.

Rezygnację przyjmujemy najpóźniej 7 dni przed szkoleniem w formie pisemnej (e-mail). Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.

Bądź na bieżąco z naszymi szkoleniami

Zapisz się do naszego newslettera aby być na bieżąco z organizowanymi przez nas szkoleniami. Nie udostępnimy Twoich danych nikomu i będziemy pisać jedynie o wydarzeniach, które mogą Ciebie zainteresować.